کتاب روزی روزگاری در بوسنی

Bosnian chronicle
کد کتاب : 109070
مترجم :
شابک : 978-6227543247
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 552
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1945
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب روزی روزگاری در بوسنی اثر ایوو آندریچ

کتاب «روزی روزگاری در بوسنی» نوشته‌ی ایوو آندریچ، رمانی قدرتمند و عمیقا روشنگر است که تاریخ پیچیده و پیشینه‌ی فرهنگی بوسنی در شهر تراونیک را بررسی می‌کند. این کتاب تصویری روشن از زندگی در بوسنی در اوایل قرن بیستم، در دوران کشورگشایی‌های ناپلئون ترسیم می‌کند؛ تصویری از مبارزات و درگیری‌های افراد و جوامعی در منطقه‌ای از هم پاشیده توسط تحولات سیاسی. نثر ایوو آندریچ، توصیفی، غنی و مشابه با تولستوی است و خواننده را به جهانی از زیبایی، هرج و مرج و تغییر مدام می‌کشاند. این رمان با مجموعه‌ای از کاراکترهای متنوع و به یاد ماندنی، با مضامین هویت، تعلق و اهمیت آداب و رسوم و سنت در شکل دادن به زندگی ما گره خورده و ممکن است خواننده را در فکر کانتکست فرهنگی خودش فرو ببرد. آنچه کتاب «روزی روزگاری در بوسنی» را متمایز می‌کند، مداقه‌ی آن در تأثیرات متقابل میان تاریخ‌(های) شخصی و تاریخ(های) سیاسی است. نویسنده به شکلی ماهرانه، سرگذشت‌های فردی را به رویدادهای اجتماعی و تاریخی بزرگ‌تر پیوند می‌زند و نتیجه روایتی متقاعدکننده، روشنگر و عمیقا تکان‌دهنده است. در نگاهی کلی، رمان «روزی روزگاری در بوسنی» یک اثر ادبی برجسته است که چشم‌اندازی منحصربه‌فرد و فراموش‌نشدنی را در گوشه‌ای از اروپا ارائه می‌دهد که اغلب نادیده انگاشته می‌شود. چه به تاریخ این منطقه و چه به سوابق فرهنگی آن علاقه‌مند باشید و یا صرفا می‌خواهید از داستان‌سرایی عالی نویسنده لذت ببرید، این کتاب را حتما بخوانید.

کتاب روزی روزگاری در بوسنی

ایوو آندریچ
ایوو آندریچ (۹ اکتبر ۱۸۹۲–۱۳ مارس ۱۹۷۵) رمان‌نویس کروات بوسنیایی اهل یوگسلاوی بود. او برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۶۱ است.آثار او بیشتر به زندگی در بوسنی تحت سلطهٔ عثمانی می‌پردازد.
قسمت هایی از کتاب روزی روزگاری در بوسنی (لذت متن)
به من گفتند رعایا دست به خشونت برده بودند و با سرکشی شرارت به پا می کردند. شاید چنین باشد، ولی یادتان باشد رعایا از خودشان اراده ای ندارند و تابع اربابانشان هستند. شما این را خوب می دانید. همیشه این اربابان هستند که ابتدا فاسد می شوند و رعایا فقط از آن ها تبعیت می کنند. وقتی رعیت راه خشونت را در پیش بگیرد و به راه خودش برود، دیگر کار تمام است. دیگر رعیتی باقی نمی ماند. آن وقت چه کسی قرار است کار شما را انجام بدهد؟