کتاب وال

The Whale
کد کتاب : 110152
مترجم : آیدین مظفری
شابک : 978-6229347133‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 126
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب وال اثر ساموئل دی. هانتر

پذیرش، حق انتخاب، اخلاق و... آزادی، همواره موضوع مجادله‌، تخطئه و عصیان جوامع انسانی بوده‌اند. تاریخ انسان، تاریخ انتخاب‌ها و مجادله‌ بر سر این انتخاب‌هاست: «آیا او حق داشته؟» می‌توان گفت «بله». با پرسش دوم چه می‌کنیم: «آیا او با وجود یک همسر و فرزند حق داشته؟!» در این لحظه آیا لختی سکوت نمی‌کنیم؟ حتی اگر پس‌از‌این سکوت، پاسخی دقیق و روشن دهیم، بازهم همان لختی «سکوت»، شکاف عمیق، تردید جان‌کاه، حفره‌ی ویرانگر اخلاقی و ناروشنی وضعیتی را برایمان عیان می‌کند که در خصوص پذیرش هر انتخابی در زندگی خودمان و دیگران، ناگزیر با آن روبرو شده و خواهیم شد. نمایشنامه‌ی «وال» از میان چنین بحثی‌ست که مسئله‌اش را طرح کرده و فرازوفرود آدمی را برابرمان گذاشته که موجودیت انسانی‌اش در گرو احساس رستگاری‌ست.

کتاب وال

ساموئل دی. هانتر
«ساموئل دی. هانتر» یکی از مهم‌ترین نویسندگان امروز امریکاست و کارنامه‌ای درخشان در تئاتر دارد. همکاری او با دو فیلمساز مستقل و بزرگ امریکایی، «هال هارتلی» و «دارن آرنوفسکی»، در سینما نیز همواره تحسین مخاطبان را برانگیخته‌است.
قسمت هایی از کتاب وال (لذت متن)
الی: یه چیز رو درباره مذهب دوست دارم. اینکه همه رو احمق فرض می کنه و ناتوان در نجات خودشون. من فکر می کنم این رو درست فهمیدن. توماس: حقیقتش این چیزی نبود که من می خواستم... الی: صحبتم تموم نشده. می گم از دین متشکرم چون کاری می کنه که مردم متوجه این موضوع بشن. من ازش ممنونم. اما این رو در دین دوست ندارم که وقتی مردم عیسی یا هر چیز دیگه ای رو قبول می کنن، فکر می کنن که از بقیه روشنفکرتر شده ن. انگار با پذیرش خودشون به عنوان گناهکارهای احمق، از همه بهتر شده ن. اونها به یه مشت عوضی تبدیل می شن.