کتاب پروژه خونین او

His Bloody Project
مدارک مرتبط با پرونده ی رودریک مک ری
کد کتاب : 11227
مترجم :
شابک : 9786002298720
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 277
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد دریافت جایزه ی بوکر سال ۲۰۱۶

معرفی کتاب پروژه خونین او اثر گرم مک ری برنت

سال 1869 است. سه قتل وحشیانه در یک روستای دور افتاده در ارتفاعات اسکاتلند منجر به دستگیری یک جوان به نام رودریک مکرا می شود. خاطره ای که توسط متهم نوشته شده ، روشن می کند که وی مقصر است . چند حقوق دان و روانپزشک ماموریت می یابند تا مشخص کنند که چه چیزی او را به انجام چنین اعمال خشونت آمیز سوق داده است. او دیوانه بود؟ فقط قدرت متقاعد کننده وکیل ماکرا می تواند او را از اعدام نجات دهد.

گرم مک ری برنت یک داستان بسیار جذاب را درباره ماهیت موقت حقیقت می گوید ، حتی اگر واقعیتها واضح به نظر برسند. پروژه خونین او یک داستان هیجان انگیز ادبی مسحور کننده در منظره ای نابخشودنی است که در آن اعمال قدرت به طرز ناعادلانه ای وجود دارد.

پشت جلد کتاب پروژه ی خونین آمده است:

گرم مک ری برنت، نویسنده ی اسکاتلندی، اولین کتابش، ناپدید شدن آدل بودو را در سال ٢٠١٣ منتشر کرد و جایزه ی نویسنده ی تازه وارد بنیاد کتاب اسکاتلند را دریافت کرد. دومین کتابش، پروژه ی خونین او در سال ٢٠١۶ نامزد نهایی جایزه ی بوکر شد و بین پنج نامزد نهایی، پرفروش ترین کتاب بود. و بالاخره آخرین رمانش، تصادف در جاده ی آ٣۵، در سال ٢٠١٧ منتشر شد. برنت در نویسندگی شیوه ای خاص خود دارد. در رمان اول و سومش خود را مترجم رمانی فرانسوی معرفی کرده و در رمانی که در دست دارید، گردآورنده ی یک سری مدرک از پیش موجود. در هیچ کدام از آثارش خود را مولف نخوانده.

کتاب پروژه خونین او

نکوداشت های کتاب پروژه خونین او
Spellbinding ... Riveting, dark and ingeniously constructed.
مسحور کننده... پرچین ، تاریک و مبتکرانه ساخته شده است.
Sunday Times Sunday Times

An astonishing piece of writing... a voice that sounds startlingly authentic.
نوشتاری حیرت انگیز ... صدایی که اصولا اصیل به نظر می رسد.
Telegraph Telegraph

A historical revenge tragedy and courtroom drama... [are] at the heart of this masterful psychological thriller.
یک تراژدی انتقام جویانه تاریخی و درام در قلب این هیجان استادانه نگارش شده است.
Ian Stephen

قسمت هایی از کتاب پروژه خونین او (لذت متن)
آقای گیلیس انسان بسیار درس خوانده ای بود، تحصیلاتش را در گلاسگو تمام کرده بود. به جز خواندن و نوشتن و ریاضیات به ما علوم و تاریخ هم درس می داد و گاهی بعدازظهرها برای مان قصه هایی می گفت از خدایان و هیولاهای اساطیر یونان. هرکدام از خدایان اسم داشتند و متاهل بودند و بچه هایی داشتند که آن ها هم خدا بودند. یک روز از آقای گیلیس پرسیدم چه طور ممکن است بیشتر از یک خدا وجود داشته باشد و او در جوابم گفت خدایان یونانی شبیه خدای ما نبوده اند. آنها فقط موجوداتی بوده اند فناناپذیر. وقتی کلمه ی اسطوره را به کار می بریم یعنی چیزی که درباره اش حرف می زنیم واقعیت ندارد، قصه ای است برای سرگرمی.

دیدگاه مردم منطقه ی ما این است که اگر بداقبالی به سراغ کسی بیاید، هیچ راهی برای فرار از آن وجود ندارد. مثلا اگر یک دسته ماهی گیر از زدن به دل دریا صرف نظر کنند، همان روز تیر سقف خانه ی یکی شان کنده می شود و می خورد به سرش. به هیچ وجه نمی شود فهمید که بداقبالی به چه شکل بر شانه ی آدم می نشیند و بنابراین هرتلاشی برای مقابله بت تقدیر در نظر گرفته شده ی آدم ها بیهوده است.