کتاب ماجراهای شرلوک هولمز

The Great Adventures of Sherlock Holmes
کد کتاب : 3757
مترجم :
شابک : 978-6004055161
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 338
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب ماجراهای شرلوک هولمز اثر آرتور کانن دویل

سر آرتور کانن دویل (22 مه 1859 - 7 ژوئیه 1930) نویسنده و پزشک انگلیسی بود که شخصیت شرلوک هولمز را در سال 1887 خلق کرد . دویل چهار رمان و بیش از پنجاه و شش داستان کوتاه درباره ی هولمز و دکتر واتسون نوشته شده است. داستان های شرلوک هولمز عموما نقاط عطفی در زمینه داستان های جنایی محسوب می شوند. شرلوک هولمز احتمالا مشهورترین کارآگاه داستانی تمام دوران است. ماجراهای شرلوک هولمز و واتسون امروز به همان سرگرم کننده و جذاب است که در اواخر قرن گذشته برای خوانندگان بود.
کتاب حاضر شامل هفت داستان کوتاه از بیش از 56 داستان کوتاه درباره ی ماجراهای شرلوک هولمز است. این داستان ها عبارتند از: «ماجرای عینک دور طلایی»، «ماجرای مدرسه پرایوری»، «ماجراهای چارلز آگوستوس میلورتون»، «ماجرای پیتر سیاه»، «ماجرای سه چهارم گمشده»، «ماجرای کاخ آبی گرنج» و «ماجرای دومین لکه».
در این داستان ها هم شرلوک هولمز و دستیار وی دکتر واتسون با انواع خیانت ، قتل و جنایات ابتکار آمیز دست و پنجه نرم می کنند. اما هیچ موردی برای قدرت منحصر به فرد این کارآگاه جاودانه و دستیارش بیش از حد چالش برانگیز نیست.

دویل نویسنده پرکاری بود. به غیر از داستانهای هولمز ، آثار او شامل داستانهای تخیلی و علمی تخیلی درباره استاد چلنجر و داستانهای طنزآمیز درباره سرباز ناپلئونی سرتیپ جرارد و همچنین نمایشنامه ها ، عاشقانه ها ، شعرها ، داستان های غیر داستانی و تاریخی است.

کتاب ماجراهای شرلوک هولمز

آرتور کانن دویل
سر آرتور ایگناتیوس کانن دویل، زاده ی ۲۲ مه ۱۸۵۹ و درگذشته ی ۷ ژوئیه ۱۹۳۰، نویسنده و پزشک اسکاتلندی بود. وی شهرت خود را مدیون خلق شخصیت شرلوک هولمز، کارآگاه خصوصی بسیار مشهور، است.آرتور کانن دویل در ادینبورگ چشم به جهان گشود. پدر وی چارلز دویل فرزند جان دویل و برادر ریچارد دویل بود. پدر وی همانند پدر و برادرش به کار نقاشی مشغول بود. البته عدم موفقیت وی در این رشته سبب شد تا وی به شدت به مشروبات الکلی اعتیاد پیدا کند و در نهایت به خاطر حمله های ناشی از بیماری صرع به آسایشگاه منتقل شود. او فردی ...
قسمت هایی از کتاب ماجراهای شرلوک هولمز (لذت متن)
بله قربان، با آدم زرنگ و حیله گری روبرو هستیم.» متوجه شدم کنجکاوی عمیقی سرتاپای هولمز را فراگرفته است؛ از هاپکینز پرسید: «هاپکینز . . . مطمئنی این خانم ناشناس حتما از این مسیر عبور کرده؟» «بله قربان. راه دیگری نیست.» «یعنی از روی همین جمن هایی که عرضش از عرض یک روبان هم کم تر است!» «بله آقای هولمز، مطمئنم.» «پس حتما آکروبات باز ماهری بوده است. . . »