کتاب آفتاب پرست عجیب

Das kleine Chamäleon Kunterbunt
کد کتاب : 113120
مترجم :
شابک : 978-9644324277
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب آفتاب پرست عجیب اثر اریک کارل

اریک کارل یکی از نویسندگان و تصویرگران برجسته در دنیای کتاب‌های کودکان بود. او در ۲۵ ژوئن ۱۹۲۹ در سیرالیون، کشوری در غرب آفریقا متولد شد و در ۲۳ مه ۲۰۲۱ در نورواک، کنتیکت، ایالات متحده درگذشت. او به عنوان نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان شناخته می‌شود و آثار وی به خصوص با طراحی‌های رنگارنگ و زیبا و موضوعات آموزشی مانند اعداد، رنگ‌ها و حیوانات شناخته می‌شوند.

کارل به ویژه به خاطر کتاب‌هایی مانند "حشره‌های کوچک وحشی" به شهرت رسید. این کتاب بیشترین شهرت وی را به دست آورد و به تبدیل او به یکی از نویسندگان محبوب کتاب‌های کودکان در جهان کمک کرد. داستان این کتاب، ماجراهای یک کرم کوچک که در طول روز‌های هفته مختلف میوه‌ها می‌خورد و در نهایت به یک پروانه زیبا تبدیل می‌شود، است.

کتاب‌های کارل تاکنون به ۲۵۰ میلیون نسخه در سراسر دنیا فروخته شده‌اند و آثار او به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده‌اند. او در طول زندگی خود بیش از ۷۰ کتاب برای کودکان نوشت و تصویرگری کرد. او به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته و پرتأثیر در ادب کودکان شناخته می‌شود و اثرات آثار او همچنان بر نسل‌های مختلف کودکان و والدین تأثیر می‌گذارد.

کتاب آفتاب پرست عجیب

اریک کارل
اریک کارل نویسنده و تصویرگر کتاب کودک بود که بیشتر به خاطر کتابش به نام کاترپیلار بسیار گرسنه که به بیش از 30 زبان ترجمه شده است، مشهور است. از زمانی که کاترپیلار بسیار گرسنه در سال 1969 منتشر شد، اریک کارل بیش از هفتاد کتاب را به تصویر کشیده بود.