کتاب درختستان توس

The birch grove and other stories
کد کتاب : 116294
مترجم :
شابک : 978-6220110682
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 130
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب درختستان توس اثر یاروسواف ایواشکیه ویچ

کتاب «درختستان توس»، یک رمان فلسفی و نمادین است که نوشته‌ی یاروسواف ایواشکیه ویچ، یکی از نویسندگان و شاعران بزرگ لهستانی است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ با ترجمه‌ی شبنم سعادت، توسط نشر چشمه به فارسی منتشر شده است.
این رمان، داستان مردی به نام توس را روایت می‌کند که به‌دنبال معنا و ارزش واقعی زندگی خود می‌گردد. توس، یک معلم ریاضی است که پس از مرگ همسرش، به خانه‌ی پدری خود در یک روستای کوچک در لهستان بازمی‌گردد. او در آنجا با خاطرات گذشته، با مردم و طبیعت روستا، و با برادرش که یک معدن‌چی است مواجه می‌شود. او در این میان، به‌دنبال پاسخ‌هایی برای پرسش‌هایی از قبیل معنا و مرگ، اخلاق و عقاید، وجود و هویت انسانی می‌گردد. او همچنین با زنی به نام ماریا آشنا می‌شود که عشق و امید جدیدی را برای او به ارمغان می‌آورد.
این رمان، یک رمان عمیق و درون‌نگر است که با زبانی ساده و روان، مضامین و نمادهایی را به تصویر می‌کشد که به ارتقاء فهم واقعیت‌های زندگی و انسانی کمک می‌کند. نویسنده با استفاده از تکنیک‌های روایتی مانند فلاشبک، دیالوگ‌های داخلی و تعامل با مخاطب، جذابیت و عمق خاصی به رمان می‌بخشد. او از طریق داستان توس و ماجراهای او، چشم‌انداز جدیدی از مسائل انسانی و معنویت ارائه می‌دهد که به خواننده فرصت می‌دهد تا نگاهی عمیق‌تر به معنای وجود و ارزش‌های زندگی داشته باشد.

کتاب درختستان توس

یاروسواف ایواشکیه ویچ
یاروسواف لئون ایواشکیه‌ویچ نویسنده، شاعر، مقاله‌نویس و نمایشنامه‌نویس در بین سال‌های 1894 تا 1980 در لهستان می‌زیست.