کتاب جای شما خالی

miss you
کد کتاب : 124527
شابک : 978-9643004323
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 45
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب جای شما خالی اثر محمدرضا کاتب

در این کتاب سه داستان با زبان طنز درباره دفاع مقدس نقل می شود. محتوای داستانها درباره جایگاه امام حسین ع و تاثیر تربت وی در شفابخشی، بی ادعایی شهدای گمنام و ... است.

کتاب جای شما خالی

محمدرضا کاتب
محمدرضا کاتب (زاده ۱۳۴۵، تهران) کارگردان و نویسنده ایرانی است.در رشته کارگردانی تلویزیونی فارغ‌التحصیل شد و به سریال‌سازی و فیلم‌نامه‌نویسی اشتغال یافت. رمان «هیس-۱۳۶۹» باعث مطرح شدن او در جامعه نویسندگان ایران شد که البته این رمان به عنوان کتاب سال نیز برگزیده شد. کاتب قبل از انتشار رمان هیس هم جوایزی را برای برخی از آثارش که عمدتاً مربوط به داستان نوجوانان بود، دریافت کرده‌است.
قسمت هایی از کتاب جای شما خالی (لذت متن)
بیمارستان خلوت بود و هوا ابری. از لب پنجره کنار آمدم. آهسته قدم می زدم و فکر می کردم. مانده بودم، چه کنم، چه نکنم. با خودم گفتم برو خانه. از بیمارستان تا خانه راهی نیست. نه! اگر ننه تو را با این وضع ببیند در جا غش می کند. آن دفعه یادت نمی آید؟ یک ذره از سرت خون آمده بود چه کرد! نزدیک بود از این جهان به جهان باقی اسباب کشی کند. به نقطه ای خیره شدم و به این فکر کردم که اگر بیاید بیمارستان چه؟ این دیگر بدتر است. همۀ بخش را روی سرم خراب می کند، لحاف تشک می آورد و پایین تختم می خوابد. گریه دکتر و پرستارها را در می آورد. هر دقیقه، دو مرتبه به پرستارها تذکر می دهد که «آبجی جان وقت آمپولش نیست؟ قرصش را الان باید بدهیدها ...»