کتاب کوسه شکم پر 12میلیون دلاری

The $12 Million Stuffed Shark
پرونده ای درباره اقتصاد سردرگم هنر معاصر
کد کتاب : 12876
مترجم : اشکان زهرائی
شابک : 978-6226401203
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 450
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کوسه شکم پر 12میلیون دلاری اثر دن تامپسون

چرا یک بانکدار هوشمند سرمایه گذاری نیویورک 12 میلیون دلار برای یک لاشه شکسته از کوسه ای پرداخت می کند؟ با چه زرفامی یا با چه جادویی نقاشی قطره ای شمارهپنج5 جکسون پولاک به قیمت 140 میلیون دلار به فروش می رسد؟

در همین ابتدا باید گفت در اینجا با یک کتاب جذاب و سرگرم کننده و در عین حال کاملا جدی طرف هستید. «کوسه 12 میلیون دلاری» یک رویکرد و نگاهی جدید را در اقتصاد و روانشناسی دنیای هنر معاصر دنبال می کند. «دن تامپسون» در این کتاب به سوالاتی که برای هر مصرف کننده آثار هنری پیش می آید را مطرح می کند و به دنبال پاسخ آنها ذهن خواننده را به چالش می کشد. سوالاتی از این قبیل که چرا فقط در سال 2006 و با اختلافی حیرت انگیز در سال 2007 ، برای آثار 131 هنرمند معاصر، قیمت ها رکوردی تازه را ثبت کرد؟ دن تامپسون در تلاش است تا تعیین کند چه چیزی باعث ارزشمند شدن یک اثار خاص می شود در حالی که عده دیگری در دنیای هنر نادیده گرفته می شوند. بگذارید صریح باشیم با یکدیگر. او پول ، شهوت و خود بزرگ بینی دنیای هنر را جستجو می کند.

این کتاب برای اولین بار به بررسی اقتصاد و استراتژی های بازاریابی می پردازد که بازار هنر مدرن را قادر به تولید چنین قیمت های نجومی می کند. او با استفاده از مصاحبه با مدیران خانه های حراج و نمایندگی های هنری ، هنرمندان و خریدارانی که بازار را مدریت می کنند به نتایج چشمگیری می رسد.
تامپسون خواننده را در دنیای عجیب هنر مدرن بیدار نگه می دارد. و در آخر باید گفت که کوسه شکم پر 12 میلیون دلاری چیزهای زیادی را نشان می دهد که حتی خریداران با تجربه حراج نیز نمی دانند.

کتاب کوسه شکم پر 12میلیون دلاری

دسته بندی های کتاب کوسه شکم پر 12میلیون دلاری
نکوداشت های کتاب کوسه شکم پر 12میلیون دلاری
…it's lucid, well researched and, while carefully balanced, manages to retain a sharp edge
شفاف ، خوب تحقیق شده و در عین تعادل دقیق ، قادر به حفظ لبه تیز است
Telegraph UK

[An] informative an occasionally hilarious look at the surreal contemporary art market... A clear-headed approach to a frequently high-pitched issue.
[آموزنده] نگاهی آموزنده گاه به گاه خنده دار از بازار هنر معاصر سورئال ... رویکردی واضح و روشن برای یک مسئله غالبا مهم.
Kirkus

Don Thompson provides the single best guide to both the anthropology and the economics of contemporary art markets. This book is fun and fascinating on just about every page.
دون تامپسون بهترین راهنما را برای انسان شناسی و اقتصاد بازارهای هنر معاصر ارائه می دهد. این کتاب تقریبا در هر صفحه سرگرم کننده و جذاب است.
New York Sun

قسمت هایی از کتاب کوسه شکم پر 12میلیون دلاری (لذت متن)