کتاب فقه گویا

Feghh-e Goya
یا فقه سنتی، فقه پویا و فقه بشری نگرشی مختصر در سراسر فقه اسلامی
کد کتاب : 133989
شابک : 964-5731925
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 297
سال انتشار شمسی : 1387
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 7 خرداد

معرفی کتاب فقه گویا اثر محمد صادقی تهرانی

فقه که در جمع اکبر و اصغرش بیست بار با واژه های گوناگون در قرآن آمده، به معنی فهمیدن مجهولی است با چیدن مقدماتی معلوم به گونه ای شایسته، و تفقه همان فقه است با زحمتی بیشتر که شرع انور الهی آن را بر عهده ی تمامی مکلفان نهاده که در اقیانوس مواج زندگی بر حسب امکان و استعدادشان، بایستی همیشه مجهولات خود را در حد امکان بر طرف سازند، و «لیتقهوا فی الدین» به گونه ای شایسته، آن را مسئولیت همگانی خوانده است.

کتاب فقه گویا

محمد صادقی تهرانی
محمّد صادقی اصفهانی، معروف به صادقی تهرانی، (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۰۵ در تهران – درگذشتهٔ ۱ فروردین ۱۳۹۰ در قم) از مراجع تقلید شیعه و مفسران قرآن بود. وی، صاحب تفسیر الفرقان فی تفسیر القرآن بالقرآن و السّنه و مترجم قرآن بود و از ابوالقاسم خویی حکم اجتهاد داشت. وی از جمله حافظین موضوعی قرآن بوده و با توجّه به تألیفات متعدّد تفسیری، از جمله، تفسیر ترتیبی قرآن با عنوان الفرقان فی تفسیر القرآن بالقرآن و السنه در سی جلد، به زبان عربی، و همین‌طور، تفسیر موضوعی سی جلدی قرآن، به زبان عربی، همچ...
قسمت هایی از کتاب فقه گویا (لذت متن)
علمای «فقه سنتی» که مبتلا به اختلاف برداشت از شریعت شده اند، برمبنای همان انحراف نخستین است، که اولا ادله ی متفاوت را در نظر دارند، و در ثانی مثلا دلیل «حدیث» یا «اجماع و شهرت» را که خود به خود اختلاف انگیز بوده، و حتی در یک زمان هم اختلاف برداشت آنها از شریعت بر مبنای پیشرفت علم روز بسیار کم است.