کتاب شبکه عصبی تان را بسازید

Make Your Own Neural Network
مقدمه ای بر مفاهیم، ریاضیات، و ساخت شبکه های عصبی با پایتون
کد کتاب : 136476
مترجم : غلامرضا صابری تبریزی
شابک : 978-6003073043
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 خرداد

معرفی کتاب شبکه عصبی تان را بسازید اثر طارق رشید

مخاطب این کتاب هر کسی است که میخواهد یاد بگیرد شبکه‌های عصبی چیستند و چگونه میتوان شبکه عصبی ساخت و از آن استفاده کرد. به علاوه، افرادی هم که می‌خواهند ایده‌های ریاضی ساده، اما هیجان انگیزی را بیاموزند که بنیاد و اساس شبکه‌های عصبی است، میتوانند از این کتاب استفاده کنند. این کتاب برای ریاضیدان‌ها، یا کامپیوتردان‌ها نوشته نشده است. برای خواندن این کتاب به جز ریاضیاتی که در مدرسه آموخته اید، به هیچ دانش دیگری نیاز ندارید. اگر می‌توانید جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را انجام دهید، می‌توانید شبکه‌های عصبی خودتان را بسازید. سخت‌ترین چیزی که از آن ا ستفاده کرده‌ایم گرادیان است، اما این مفهوم هم در کتاب شرح داده شده است.
دانشجویان، یا علاقه‌مندان می‌توانند از این کتاب به عنوان اولین قدم سفری هجان انگیز به دیار شگفت انگیز هوش مصنوعی استفاده کنند. پس از یادگیری مبانی شبکه های عصبی در این کتاب، میتوانید از ایده های اصلی آن برای حل مسائل بسیاری استفاده کنید. مدرسان میتوانند از این کتاب به عنوان مقدمه ای مختصر و ساده شبکه های عصبی و نحوه پیاده سازی آنها، برای سر شوق آوردن و تهییج دانشجویان و دانش آموزان برای ساخت شبکه های عصبی با نوشتن تنها چند خط کد استفاده کنند. پس از ساخت اولین شبکه عصبی، سعی می‌کنیم آن را به روش‌های مختلفی به کار ببریم. برای مثال، پردازش تصویر را برای بهبود یادگیری ماشین، بدون استفاده از داده‌های اضافی برای یادگیری، به کار می‌بریم. به‌علاوه، نگاهی هم به مغز شبکه عصبی می‌اندازیم، تا ببینیم درک عمیق تری از مفاهیم در اختیارمان قرار میدهد یا خیر؛ کاری که بسیاری از کتابهای آموزشی انجام نمیدهند.

کتاب شبکه عصبی تان را بسازید

طارق رشید
طارق از زمان کودکی عاشق زیبایی و هیجان علم، ریاضیات و محاسبات بوده است.او هر چیزی را که در کتابخانه های نزدیک خانه اش، در انگلستان به دستش می رسید، می بلعید، به ویژه کتاب های فراکتال و برنامه نویسی میکرو بی بی سی... این مدت زیادی قبل از شبکه جهانی وب بود!با وجود تمام سرگرمی ها و ماجراهای 30 ساله از آن زمان، او هنوز فکر می کند که بسیاری از ایده های شگفت انگیز بد توضیح داده شده اند. ماموریت شخصی او این است که کار سختی را انجام دهد تا ایده‌های هیجان‌انگیز زیبا را به اندازه کافی ساده و ...