کتاب هوش مصنوعی

Artificial Intelligence: A Guide for Thinking Humans
شیوه نامه ای برای انسان متفکر
کد کتاب : 145072
مترجم :
شابک : 978-6003820838
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 316
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 آبان

معرفی کتاب هوش مصنوعی اثر ملانی میچل

ملانی میچل در این بررسی جامع از وضعیت فعلی هوش مصنوعی و چگونگی بازسازی جهان ما، واقعیت های علمی را از داستان های علمی تخیلی جدا می کند.
هیچ کار علمی اخیر به اندازه هوش مصنوعی جذاب، وحشتناک و مملو از وعده های عجیب و غریب و شکست های خسته کننده نبوده است. ملانی میچل، نویسنده برنده جایزه، دانشمند برجسته کامپیوتر، اکنون تاریخ پرتلاطم هوش مصنوعی و موج اخیر موفقیت های آشکار، امیدهای بزرگ و ترس های نوظهور پیرامون آن را فاش می کند.
در هوش مصنوعی، میچل به فوری ترین سوالات مربوط به هوش مصنوعی امروزی می پردازد: بهترین برنامه های هوش مصنوعی – واقعا چقدر هوشمند هستند؟ چطورکار می کنند؟ آنها واقعا چه کاری می توانند انجام دهند و چه زمانی شکست می خورند؟ چقدر انتظار داریم که آنها شبیه انسان شوند و چقدر زود باید نگران پیشی گرفتن آنها از ما باشیم؟ در طول مسیر، او مدل‌های غالب هوش مصنوعی مدرن و یادگیری ماشینی را معرفی می‌کند و برنامه‌های پیشرفته هوش مصنوعی، مخترعان انسانی آن‌ها و خطوط فکری تاریخی را که زیربنای دستاوردهای اخیر است، توصیف می‌کند. او با متخصصان دیگری مانند داگلاس هافستاتر، دانشمند شناختی و نویسنده برنده جایزه پولیتزر کتاب کلاسیک مدرن گودل، اشر، باخ ملاقات می کند، که توضیح می دهد که چرا از آینده هوش مصنوعی “ترس” دارد. او به بررسی گسست عمیق بین هیاهو و دستاوردهای واقعی در هوش مصنوعی می‌پردازد، و درک روشنی از دستاوردهای این حوزه و میزان پیشرفت آن ارائه می‌دهد.
درهم آمیختن داستان‌هایی درباره علم هوش مصنوعی و افرادی که پشت آن هستند، هوش مصنوعی مملو از گزارش‌های روشن، گیرا و قابل دسترس از جالب‌ترین و تحریک‌آمیزترین آثار مدرن در این زمینه است که با طنز و مشاهدات شخصی میچل طعم‌دار شده است. این کتاب صریح و پر جنب و جوش، راهنمای ضروری برای درک هوش مصنوعی امروزی، جستجوی آن برای هوش «در سطح انسانی» و تأثیر آن بر آینده برای همه ما است.

کتاب هوش مصنوعی