کتاب از فروید تا کینزی

sex studies from freud to kinsey
  • 15 % تخفیف
    108,000 | 91,800 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سیب سرخ سیب سرخ
    نویسنده: والتر اس کیتینگ
کد کتاب : 138432
مترجم :
شابک : 978-6223570179
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 148
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1949
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 آبان

معرفی کتاب از فروید تا کینزی اثر والتر اس کیتینگ

کتاب از فروید تا کینزی یا با نام کامل‌تر آن مطالعات جنسی از فروید تا کینگزی که والتر اس کیتینگ آن را نگاشته است برای اولین بار در سال 1949  در امریکا منتشر شد، در این کتاب مطالعات مهمی نسبت به مسائل جنسی و ایده‌هایی که در خصوص آن وجود داشته است به چالش کشیده می‌شود. شاید بتوان گفت که نگارش این کتاب آغازی بر مطالعات تطبیقی جنسی بود که از فروید و پس از او تا کینزی و پیش از او، توسط نویسنده این کتاب به نقد کشیده شد.
در این کتاب نظریات متخصین روابط زناشویی بصورت تاریخی مطرح می شود، به عنوان مثال نویسنده، با بیان نظریات هاولوک الیس که معتقد بود امور جنسی مشکل اساسی و مرکزی در زندگی انسان‌هاست. می‌کوشد به شباهت‌های نظریات متفکرین بپردازد و در کنار آن انتقادهایی که از سوی دیگران به این نظریات وارد است را مطرح سازد.
به طور کلی امور مربوط به روابط زناشویی از جمله دغدغه‌های اساسی است که متخصصین این حوزه، با در نظرگیری رفتارهای جنسی انسان‌ها، سعی در شناسایی لذت بیشتر حین کامجویی دارند، در همین راستا باورهای اندیشمندان این حوزه، معرفی و نقد می شود، از آنجاییکه نظریات فروید دستخوش انتقادات زیادی شده است اما کیتینگ همچنان بسیاری از دیدگاه‌های فروید را به عنوان پایه‌گذار دانش روانشناسی روانکاوی و روان درمانی کاربردی و تاثیرگذار می‌داند و معتقد هست که نمی‌توان نسبت به نوشته‌های فروید بی‌توجه بود. درباره آلفرد کینزی، زیست شناس حشره شناس و جانورشناس امریکایی هم شاید اغراق آمیز نباشد اگر بگوییم خدمت او به دانش مسائل جنسی در حد خدمت کریستوف کلمب در حق دانش جغرافیاست، او طی سال‌ها مطالعه در خصوص رفتارهای جنسی در مردان و زنان و گزارش مطالعات خود خدمتی اساسی به این دانش کرده است.
این کتاب در دو بخش تنظیم شده است در فصل اول با مقدمه و تکانه جنسی آغاز و در بخش دوم روانشناسی امور جنسی و کتاب‌های راهنمای ازدواج و گزارش کینزی به عنوان یک مطالعه آماری از رفتار جنسی ادامه می‌یابد در این کتاب به صورت موضوعی کتاب‌های مرتبط با راهنمای روابط زناشویی معرفی شده است، با آنکه این کتاب کلاسیک تلقی می‌شود اما باید بگوییم که بستگی دارد چگونه و با چه زاویه دیدی خوانده شود در واقع پیش دانسته‌ها و انتظارات خواننده در سودمندی یا سودمندی خوانش این کتاب اهمیت قابل توجهی دارد، در واقع مهمترین ویژگی این کتاب نگاه تطبیقی آن نسبت به مسائل جنسی است.
در مجموع این کتاب به عنوان یک راهنمای ازدواج شناخته می‌شود و برای کسانی که به تاریخچه و مطالعات نظریات جنسی علاقمند هستند، توصیه می‌شود.

کتاب از فروید تا کینزی