کتاب قصه های جنگ

A Set of Six
کد کتاب : 138463
مترجم :
شابک : 978-6220605850
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1908
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب قصه های جنگ اثر جوزف کنراد

«قصه‌های جنگ» کتابی نوشته جوزف کنراد، نویسنده بریتانیایی-‌لهستانی است. این کتاب در دسته مجموعه داستان‌های کوتاه تقسیم‌بندی می‌شود و شامل شش داستان کوتاه با موضوع جنگ است. اولین داستان این مجموعه «گاسپار روئیز» نام دارد که در آمریکای جنوبی رخ می‌دهد. کنراد در این داستان، زندگی مردی به نام گاسپار را روایت می‌کند که به دلیل قدرت بدنی‌ای که دارد از سوی منفعت‌طلبان به کارهای مختلفی گمارده می‌شود. او ابتدا به عنوان مردی انقلابی از سوی انقلابیون به جنگ داخلی علیه حکومت کشیده می‌شود و بعد هم به‌نفع سلطنت‌طلبان وارد عمل می‌شود و اهداف آنها را پیش می‌برد. گاسپار مردی است که به‌طور مداوم خود را فریب می‌دهد و همین موضوع زمینه تباهی او را فراهم می‌کند. کنراد در این داستان در پی نشان دادن برده‌داری مدرن از سوی انقلابی‌هایی است که از مردم معمولی به بهانه جنگیدن برای آزادی سوءاستفاده می‌کنند.
یکی دیگر از داستان‌های این مجموعه «جاسوس» نام دارد. انقلابی‌ها در این داستان هم حضور دارند و در پی شناسایی خبرچینی هستند که نقشه‌های آنها را به حکومت اطلاع می‌دهد. خبرچین عاشق دختر جوانی شده که به همراه برادرش خانه خود را در اختیار مخالفان حکومت قرار داده است. انقلابی‌ها نقشه‌ای طراحی می‌کنند و خود را به‌عنوان پلیس جا می‌زنند تا جاسوس خود را به آنها معرفی کند.
اما طولانی‌ترین داستان این مجموعه «دوئل» نام دارد که ریدلی اسکات در سال 1977 براساس آن فیلمنامه‌ای اقتباسی نوشت. «دوئل» پنجمین داستان مجموعه «قصه‌های جنگ» است. داستان «دوئل» در دوران پرآشوب و آشفته جنگ‌های ناپلئون می‌گذرد و ماجراهای دو ستوان را روایت می‌کند که به دلیلی پوچ و بی‌ارزش با هم شروع به دشمنی می‌کنند و هر دو برای 15 سال این خصومت را ادامه می‌دهند. خواننده از ابتدا دلیل شروع دشمنی و پایان آن را می داند اما برای شخصیت‌های داستان این موضوع تا پایان به شکل رازی مبهم باقی می‌ماند.

کتاب قصه های جنگ

جوزف کنراد
جوزف کنراد با نام «تئودور یزف کنراد نالچ کوژینوسکی»، زاده ی ۳ دسامبر ۱۸۵۷ و درگذشته ی ۳ اوت ۱۹۲۴، نویسنده ی بریتانیایی-لهستانی بود.تئودور کنراد نالچ کورزینوسکی در سال ۱۸۵۷ در بردیچیف، امپراتوری روسیه (پادولیای، اوکراین کنونی) متولد شد. این منطقه از ملیت های مختلفی تشکیل شده بود که چهار مذهب و جهار زبان و چندین طبقه ی اجتماعی داشتند. آن بخشی که ساکنینش به زبان لهستانی حرف می زدند و خانواده ی کنراد هم از آن ها بود، آبا و اجدادی از طبقه ی سلاچتا بودند که طبقه ای پایین تر از آریستوکرات ها بود، ثر...