کتاب توطئه در پیونگ یانگ

A Corpse in the Koryo
  • 15 % تخفیف
    445,000 | 378,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 138485
مترجم :
شابک : 978-6223081002
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 445
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب توطئه در پیونگ یانگ اثر جیمز چرچ

کتاب «توطئه در پیونگ‌یانگ» رمانی پلیسی - جنایی به قلم «جیمز چرچ» نویسنده‌ی آمریکایی است. در این رمان نفس‌گیر نویسنده مخاطب خود را با زوایای ناآشنای کره‌ شمالی آشنا می‌کند.
سیاست بسته‌ی کره‌ی شمالی باعث شده اطلاعات کمی از این کشور بزرگ در اختیار افکار عمومی قرار داشته باشد. مناسبات این کشور، آداب‌ورسوم مردم و شکل زندگی مردم در کره‌ی شمالی موارد ناشناخته‌ای هستند که اگر در اثری داستانی به آنها پرداخته شود به طور بالقوه مخاطب را به خود جلب می‌کنند. از سوی دیگر ادبیات پلیسی به واسطه‌ی شکل روایت و بهره‌مندی از تعلیق و رازآلودگی بسیار، همیشه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است.
جیمز چرچ با بهره‌گیری از هر دو عامل، مجموعه‌ رمانی خلق کرده است که طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کرده است و اطلاعات فراوانی از این کشور مرموز را در غالب یک روایت مهیج و رازآلود در اختیار قرار داده است.
رمان «توطئه در پیونگ‌یانگ» را شاید نتوان صرفا یک رمان تریلر در نظر گرفت. تصاویری زنده و واضحی که نویسنده در این رمان گنجانده است، حقایقی تکان‌دهنده را از کره‌ی شمالی ترسیم می‌کند. فسادهای لایه‌لایه، قاچاق و ترورهای دولتی تنها بخشی از حقایق پشت پرده در این اثر است که برای مخاطب برملا می‌شود و یادی از اتحاد جماهیر شوروی و حکومت استالینی را در یادها زنده می‌کند.
بازرس ا که شخصیت محوری و جذاب این رمان است در ابتدای داستان با قتلی عجیب روبه‌رو می‌شود. یکی از اعضای بلندپایه‌ی دولت به قتل رسیده است و این حادثه فتح بابی برای حضور بازرس ا می‌شود. ابعاد شخصیتی این کارآگاه چنان دقیق و استادانه درسیم شده است که از همان ابتدا مخاطب او را در برابر خود حاضر می‌بیند. داستان نه‌تنها اوج و فرود خود را پیش می‌برد؛ بلکه لایه‌های پنهان کارآگاه را درگیر می‌کند و باعث باورپذیری دوچندان داستان در ذهن مخاطب می‌شود. توصیفات دقیقی که نویسنده از مکان‌های جغرافیایی و آداب‌ورسوم مردم ارائه می‌کند نیز وعده‌ی سفری مهیج به کره‌ی شمالی را به مخاطب می‌دهد.
طبق شواهد موجود «جیمز چرچ» نامی مستعاری از نویسنده‌ای است که تاکنون تمایل به شناسایی نداشته است. چرچ یکی از افسران مهم اطلاعاتی ایالات متحده‌ی آمریکا در آسیا بوده است و شواهدی که از کره‌ی شمالی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تاکنون در فضای رسانه‌ای منتشر نشده است. رمان‌های دیگر این نویسنده نیز هریک به بخشی تاریک از چهره‌ی قاره آسیا اشاره می‌کند. ماه پنهان، خون و بامبو، یک قطره خون چینی و جنتلمن ژاپنی برخی از آثار جیمز چرچ آمریکایی را تشکیل داده‌اند. رمان «توطئه در پیونگ‌یانگ» برای مخاطبان ادبیات پلیسی و جنایی و همچنین علاقه‌مندان به وضعیت کره‌ی شمالی جالب‌توجه خواهد بود.

کتاب توطئه در پیونگ یانگ