کتاب خشم

The Fury
کد کتاب : 139690
مترجم :
شابک : 978-6227383409
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2024
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب خشم اثر الکس میخائلیدس

«خشم» رمان سوم «الکس مایکلیدیس» است که ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی منتشر شد و مثل دو رمان قبلی او بلافاصله بعد از انتشار، تحسین بسیاری از نویسندگان و نشریات تخصصی کتاب و ادبیات را برانگیخت.
داستان «خشم» در جزیره‌ای خصوصی در یونان رخ می‌دهد. «لانا» ستاره‌ی سابق سینما همراه با دوستانش به این جزیره رفته است تا تعطیلات عید پاک را بگذراند، اما وقتی که ارتباط جزیره با دنیای بیرون قطع شده است، قتلی رخ می‌دهد و ماجرا طور دیگری پیش می‌رود…

«الکس مایکلیدیس» ‌سال ۱۹۷۷ از مادری انگلیسی و پدری قبرسی یونانی در قبرس به دنیا آمد، در انگلستان و آمریکا زندگی و تحصیل کرد و مدتی است که در لندن سکونت دارد. او پیش از این‌که وارد دنیای داستان‌نویسی شود، دو فیلم‌نامه نوشت که هیچ کدام به موفقیتی دست نیافتند. اما بعد از این تجربه‌های نه چندان خوشایند، به نوشتن داستان روی آورد و ناگهان با نخستین رمانش «بیمار خاموش» که سال ۲۰۱۹ منتشر شد، به شهرت و محبوبیت زیادی دست یافت.

«بیمار خاموش»‌‌‌‌‌ ۵۲ هفته در رتبه‌ی نخست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز باقی ماند و به زبان‌های زیادی ترجمه شد. ضمن این‌که توانست عناوین برگزیده‌ی بخش تریلر گودریدز و کتاب سال تریلر آمریکا را از آن خود کند.
بعد از «بیمار خاموش» مایکلیدیس رمان «دوشیزگان» را نوشت که مثل رمان اولش، ترکیبی بود از اساطیر یونانی، داستان معمایی و تحلیل‌های روان‌شناختی. «مایکلیدیس» این بار هم به فهرست پرفروش‌ترین آثار سال ۲۰۲۱ راه یافت و رتبه‌ی دوم گودریدز را به دست آورد.

کتاب خشم

الکس میخائلیدس
الکس مایکلیدس در قبرس از پدری یونانی قبرس و مادری انگلیسی به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در ادبیات انگلیسی از دانشگاه کمبریج و کارشناسی ارشد در فیلمنامه نویسی از انستیتوی فیلم آمریکا در لس آنجلس است. بیمار خاموش اولین رمان او است.وی از سال 1987 عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات (قبرس) و از سال 1976 عضو کمیته جوانان و کمیته محلی لارناکا و همچنین عضو کمیته مطالعاتی حزب دموکرات است.
قسمت هایی از کتاب خشم (لذت متن)
ما همه جا هستیم: توی زمان به عقب و جلو می‌پریم. گاهی سرعت را کند می‌کنیم و گاهی کش می‌دهیم. از بقیه سبقت می‌گیریم. توی مسیرمان مدام تغییرات ایجاد می‌کنیم. کمبودها را به کم‌ترین و دارایی‌ها را به بیش‌ترین می‌رسانیم. همه‌ی ما راویان غیرقابل اعتماد زندگی خود هستیم.