کتاب بازگشت به حیفا

Return to Haifa
کد کتاب : 143419
مترجم :
شابک : 978-6008460480
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 92
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بازگشت به حیفا اثر غسان کنفانی

خانواده های فراوانی در فلسطین در آن روز ها از هم پاشیدند، مادران زیادی کشته شدند، پدران زیادی مفقودالاثر شدند و هرگز خبری از آن ها به خانواده هایشان نرسید، سرمایه های خانواده هایی که با یک عمر تلاش جمع شده بود در ساعاتی به باد رفت، آبرومندان و بزرگانی ناگهان تبدیل به آوارگانی شدند که جز لباس تنشان هیچ به همراه نداشتند؛ و از همه اینها بالاتر، عزیزان فراوانی برای همیشه در خاک خفتند.
همه این اتفاقات، بخش هایی از ماجرای موسوم به «النکبه» یا «از دست رفتن فلسطین و برپایی اسرائیل» در سال 1947-1948 بود.
غسان کنفانی (1936-1972)، نویسنده شهیر فلسطینی، را به عنوان یکی از راویان سرگذشت فلسطین و فلسطینی ها در دوران معاصر می شناسند. کنافی، غلاوه بر فعالیت های شاخص ادبی، در زمینه مبارزه با اشغالگران کشورش نیز فعال بود و دست آخر، جان گرامی خود را بر سر همین راه نهاد و به دست اسرائیلی ها (طی تروری در شهر بیروت) کشته شد.
کتاب بازگشت به حیفا، که اکنون ترجمه آن را در دست دارید، نه تنها یکی از مشهور ترین آثار غسان کنفانی، که یکی از نامورترین آثار ادبی فلسطین، و حتی ادبیات معاصر عربی است و توانسته نمایی از ماجرای «النکبه» را به زیبایی در لباس داستانی بلند به تصویر بکشد.

کتاب بازگشت به حیفا

غسان کنفانی
غسان کنفانی (تولد ۹ آوریل ۱۹۳۶عکا - مرگ ۸ ژوئیهٔ ۱۹۷۲ بیروت) نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور فلسطینی و یکی از اعضای رهبری جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بود. «غسان کنفانی» از نویسندگان توانای حوزه اجتماعی فلسطین و ادبیات داستانی عربی بود که آثار تأثیرگذارش به دور از شعارزدگی، مفاهیم عمیقی را دربارهٔ زندگی بیان می‌کنند.غسان فائز کنفانی در سال ۱۹۳۶ در خانواده‌ای از طبقه متوسط در عکا متولد شد. او سومین فرزند فائز عبدالرزاق بود که در جنبش ملی بر ضد اشغال بریتانیا فعالیت داشت...