کتاب ترجمه ی تنهایی

The translation of loneliness
(نوشته هایی از سینما)
کد کتاب : 14442
شابک : 978-6227858778
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 418
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ترجمه ی تنهایی اثر صفی یزدانیان

سینما روایتی است از بشر در طول تاریخ به زبان تصویر. در این میان می توان بحث نوشتن درباره سینماگران و آثار شاخص شان را تک نگاری هایی درباره نحوه نگرش به زندگی دانست. برخی منتقدان از نظرگاه خود به تشریح و تحلیل فیلم های مطرح سینما می پردازند و این نوشته ها دریافت آن ها از جهان بینی فیلمساز مربوطه است. صفی یزدانیان یکی از همین منتقدهاست. به تازگی ویراست دوم کتاب «ترجمه تنهایی، نوشته هایی از سینما» به قلم این منتقد و کارگردان سینما منتشر شده که از سال 1368 در ماهنامه فیلم به کار نوشتن درباره سینما پرداخته است.
نوشته های او چندان در چارچوب مرسوم نقادی ایران قرار نمی گیرد و می شود آن ها را مقاله ادبی یا اسی خطاب کرد. یزدانیان در این کتاب نوشته هایی درباره آندری تارکوفسکی، ویم وندرس، فرانسوآ تروفو، اریک رومر، کریشتف کیشلوفسکی، اینگمار برگمان، مارتین اسکورسیزی، فرانسیس فوردکاپولا، وودی آلن، استنلی کوبریک، وونگ کاروای، برناردو برتولوچی و ریچارد لینک لیتر آورده است.

کتاب ترجمه ی تنهایی

صفی یزدانیان
صفی یزدانیان (زادهٔ ۱۳۳۹ خورشیدی) منتقد سینمایی، فیلم‌ساز، روزنامه‌نگار و مترجم اهل ایران است.صفی یزدانیان، متولد سال ۱۳۳۹ در تهران است. او دانش آموخته کارشناسی سینما از دانشگاه هنر در سال ۱۳۶۸ است. از فیلم‌های مستند او می‌توان به فیلم «نفس» و حضور آن در جشنوارهٔ فیلم‌های مستند ژان تی یی (فرانسه) و جشنوارهٔ فیلم بازارها (پاریس) و همین‌طور فیلم «در جستجوی شهرزاد» و حضور آن در جشنوارهٔ فیلم‌های مستند آمستردام اشاره کرد. فیلم کوتاه &laqu...
دسته بندی های کتاب ترجمه ی تنهایی