کتاب شکسپیر: گفت وگوهایی با یان کات

The Marowitz Hamlet & Roar of the Canon: Kott and Marowitz on Shakespeare
هملت: یک کولاژ
کد کتاب : 144706
مترجم :
شابک : 978-6227554984
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 212
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 2 مهر

معرفی کتاب شکسپیر: گفت وگوهایی با یان کات اثر چارلز ماروویتز

نخستین بخش کتاب دربردارندۀ جدلی دیالکتیکی میان کارگردان تحسین‌شدۀ تئاتر، چارلز ماروویتز، و یان کات، یکی از مطرح‌ترین شکسپیرشناسان قرن بیستم، است؛ در این گفت‌وگوها هرجا که بینش اجرایی ماروویتز از حرکت بازمی‌ماند، دانش تئوریک کات بحث را پیش می‌برد و بدین‌ترتیب، نظریه و اجرا مکمل یکدیگر می‌شوند. در فصول چهارگانۀ کتاب نمایشنامه‌هایی چون تریلوس و کرسیدا، رومئو و ژولیت، چشم در برابر چشم و اتللو از زوایای مختلف بررسی می‌شوند.
نمایشنامۀ هملت: یک کولاژ یکی از بهترین نمونه‌های دراماتورژی مدرن است. ماروویتز با بهره‌گیری از تکنیک کولاژ توانسته معانی مستتر و مفاهیم کمتردیده‌شده در هملت را از اعمال متن استخراج کند و در ساحت اجرا نمایان سازد. این متن اولین بار با کارگردانی مشترک پیتر بروک و ماروویتز به روی صحنه برده شد و بعدا ماروویتز، براساس تجربیات اجرایی آن را به شکلی که اکنون در این کتاب آمده، تکمیل کرد.

کتاب شکسپیر: گفت وگوهایی با یان کات

چارلز ماروویتز
چارلز ماروویتز (1934 - 2014) منتقد، کارگردان تئاتر و نمایشنامه‌نویس آمریکایی است. او سابقۀ همکاری با چهره‌های سرشناس تئاتر همچون پیتر بروک را در کارنامۀ خود دارد. ماروویتز مدتی در کمپانی تئاتر رویال شکسپیر مشغول فعالیت بود اما پس از آن تئاتر اوپن-اسپیس را در لندن تأسیس کرد و در آنجا به کارگردانی پرداخت. چارلز ماروویتز به‌شکل منظم با مجلات شناخته‌شده‌ای همچون نیویورک تایمز، تایمز لندن و… به‌عنوان سردبیر و منتقد همکاری داشته است.