کتاب جیب بری

Loot
  • 15 % تخفیف
    125,000 | 106,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 145273
مترجم :
شابک : 978-6223081194
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 116
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1965
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 30 مهر

معرفی کتاب جیب بری اثر جو اورتون

جیب‌بری نمایش‌نامه‌ای دوپرده‌ای است که ماجرای آن از زمانی آغاز می‌شود که همسر مردی به نام مک‌لیوی از دنیا رفته است، فی که پرستار زن بوده از مرد می‌خواهد به فکر ازدواجی دیگر با زنی باشد که تکلیفش با دینش مشخص باشد. زن پرستار یک زن مذهبی است. او از هل، پسر مک‌لیوی می‌خواهد تا به آینده‌ی خودش بیشتر بیندیشد و به فکر گناهانی که مدام مرتکب می‌شود باشد و دست از دزدی بردارد. مراسم ختم همسر مک‌لیوی به‌زودی برپا می‌شود اما هل علاقه‌ای به حضور در آن ندارد؛ در همین گیرودار است که مک‌لیوی خبر سرقتی بزرگ از بانک را می‌خواند...
جو اورتن خالق اثر حاضر است؛ نمایش‌نامه‌نویس، نویسنده و روزنامه‌نگاری انگلیسی که فعالیت عمومی‌اش بسیار کوتاه اما تاثیرگذار بود، او با کمدی‌های سیاه جنجالی خود حس خشم و شگفت‌زدگی را در مخاطبان خود خلق کرد و زمینه‌ی سرگرمی‌شان را به وجود آورد.

بخشی از کتاب
هل: من واقعا احمقم. همین رو می‌خوام بگم.
ترسکات: چه مدرکی از احمق‌بودنت داری؟ یه مثال از حماقتت بزن.
هل: نمی‌تونم.
ترسکات: چرا؟ باورم نمی‌شه تو احمق باشی.
هل: هستم. من بانکو زدم. (با اضطراب می‌خندد.) بیا، به این می‌گن حماقت. گفتم که.
ترسکات: خیلی احمقی اگه فکر کردی حرفتو باور کردم. چون، اگه کار تو بود، نمی‌گفتی.
فی: مگه اینکه احمق باشه.
ترسکات: اما احمقه. همین الان اعتراف کرد. احمق‌ترین خلافکار انگلیسه.

کتاب جیب بری

جو اورتون
جان کینگزلی اورتن (به انگلیسی: John Kingsley Orton) (زاده ۱ ژانویه ۱۹۳۳ – درگذشته ۹ اوت ۱۹۶۷)، که با نام مستعار جو اورتون شناخته می‌شود، نمایشنامه‌نویس، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی بود.حرفه عمومی او، از سال 1964 تا قتلش در سال 1967، کوتاه اما بسیار تأثیرگذار بود. در این مدت کوتاه، او با کمدی‌های سیاه رسوایی خود تماشاگران را شوکه، خشمگین و سرگرم کرد. صفت Ortonesque به کاری اشاره دارد که با بدبینی تاریک و در عین حال مضحک مشخص می شود.