کتاب کالبد شکافی یگان 731

Unit 731 Testimony
(پزشکان خطر)
  • 200,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: بهجت بهجت
    نویسنده:
کد کتاب : 14817
مترجم :
شابک : 978-6229959862
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 294
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کالبد شکافی یگان 731 اثر هال گلد

برخی از بی رحمانه ترین اقدامات جنگ ژاپن در آسیا در میدان نبرد اتفاق نیفتاد ، بلکه در بخش های آرام و پنهان این قاره رخ داده است. پزشکان ژاپنی و دستیارانشان به دور از خط مقدم و به دور از چشم دیگران ، آزمایش های پزشکی وحشتناکی را بر روی خوکچه های هندی انجام دادند.
در بخش اول کالبد شکافی یگان 731، نویسنده هال گلد برای ساختن یک پرتره از بدنام ترین واحد پزشکی ارتش امپراتوری ژاپن ، یک مخزن پرشکوه انباشته از منابع را ترسیم می کند و به شرح کلی از تاریخچه آن می پردازد و جزئیات فعالیت های تکان دهنده آنها را شرح می دهد. نیمه دوم کتاب تقریبا کاملا شامل سخنان اعضای واحد پیشین است که از سخنان آنها در یک نمایشگاه که بین سالهای 1994-1995 در سراسر ژاپن برگزار شد ، برگرفته شده است. این افراد خاطرات واضح و روشن خود را از بریدن شکم زنان باردار هنگام بیدار شدن از خواب روی میز ویویشن و تزریق میکروب طاعون به کشاورزان سالم بازگو می کنند و اینکه سطل های خون تازه و اندام تازه را از طریق راهروها به مقصد مناسب خود می رسانند.
کالبد شکافی یگان 731 بیانگر پشت پرده یکی از بدنام ترین افراد نظامی در تاریخ مدرن است. این کتاب مهم با نشان دادن چگونگی اخلاق زن و مرد "عادی" ، می تواند از شروع دوباره جنگ جلوگیری کرده و این امید را در زمان جنون بشری ارائه می دهد ، به این امید که چنین روزهایی هرگز تکرار نشوند.

کتاب کالبد شکافی یگان 731

هال گلد
نویسنده، مورخ، منتقد و ساکن دیرینه کیوتو، هال گلد (24 ژوئیه 1929 - 25 مارس 2009) بیش از 30 سال در کیوتو زندگی کرد، و یک نویسنده مشهور با موضوعات مرتبط با ژاپن بود. آثار منتشر شده وی شامل مجموعه ای از مقاله ها در مورد ژاپن (ژاپن در یک جام Sake)، چند کتاب به زبان ژاپنی، کتابی در مورد ژاپن به عنوان یک جامعه مغز راست و همچنین تعدادی مقاله در مورد نوبت خود توسعه پایتخت کیوتو متمرکز شده است.
دسته بندی های کتاب کالبد شکافی یگان 731
نکوداشت های کتاب کالبد شکافی یگان 731
A fascinating but disturbing read. The author splits this book up into two sections, the first being the history of the unit and the second testimonies from those who served in it. Coming into this book with only a basic knowledge of what this unit represented I walked away with a good understanding of it. The author tackles what is a difficult subject matter in an engaging manner that brings the full horror of live human experimentation and all that it encompasses to the reader's attention. All in all a well-balanced read.
خواندن جذاب اما نگران کننده. نویسنده این کتاب را به دو بخش تقسیم می کند که اول تاریخچه واحد و دوم شهادت کسانی که در آن خدمت کرده اند. نویسنده موضوع مهمی را با شیوه ای جذاب به مخاطره می اندازد که وحشت کامل آزمایش های انسانی را به همراه دارد و تمام آنچه را که مورد توجه خواننده قرار می دهد ، به عهده دارد. در کل کتابی خوب و متعادل است.
Goodreads

قسمت هایی از کتاب کالبد شکافی یگان 731 (لذت متن)
در ژانویه سال 1948، مردی به یکی از شعب بانک تیکوکو («تیجین» مخفف تیکوکو جینکو) رفت و خود را کارمند وزارت بهداشت و رفاه معرفی کرد. او به مدیر بانک گفت که یک بیماری همه گیر در منطقه وجود دارد و از همه کارکنان بانک خواست از داروی پیشگیری که همراه دارد، بخورند. او به رییس بانک اطمینان داد که داروی خوبی است و وزارتخانه متبوع او آن را از (قرارگاه مرکزی، دفتر داگلاس مک آرتور) دریافت کرده است. مدیر از روی وظیفه شناسی همه کارکنان بانک را برای راهنمایی گرد هم آورد. آن به اصطلاح نماینده، پیپتی را در مایع محتوی یک بطری که با خود آورده بود، فرو کرد و مقداری از آن را برداشت و داخل یک فنجان چای ریخت. او نشان داد که چگونه باید ابتدا زبان را بیرون آورد تا مایع به سرعت و به طور مستقیم وارد گلو شود، سپس آن را در برابر کارکنان نوشید. سپس مقداری از مایع همان بطری را در شانزده فنجان ریخت؛ یک فنجان برای هر فردی که در آنجا بود. او به آنها دستور داد زمانی که او اعلام می کند، آن را همزمان با هم سر بکشند. آنگاه پس از یک دقیقه - که او به طور دقیق با ساعتش اندازه می گیرد - آنها باید داروی دوم را بنوشند. آنها همگی فرمانبردارانه دستور وی را اجرا کردند. دوازده تن از کارکنان جان خود را از دست دادند، درحالی که چهار نفر جان به در بردند تا بعدا شهادت دهند.