کتاب نان و شراب

Bread and Wine
کد کتاب : 94780
مترجم :
شابک : 978-9644070150
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 473
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1936
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 19
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نان و شراب
Bread and Wine
کد کتاب : 131538
مترجم :
شابک : 978-6222674489
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1936
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نان و شراب
Bread and Wine
(چرم،لب طلایی)
کد کتاب : 76716
مترجم :
شابک : 978-6008708889
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1936
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نان و شراب
Bread and Wine
کد کتاب : 14911
مترجم :
شابک : 978-9640019191
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 424
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1936
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نان و شراب اثر اینیاتسیو سیلونه

کتاب "نان و شراب" از آثار برجسته قرن بیستم،که راجع به ظهور فاشیسم در ایتالیا میباشد.این کتاب که نوشته "اینیاتسیو سیلونه" میباشد،در ایتالیا با نام فاشیسم شناخته شده است که از رژیمی صحبت میکند که با زورگویی و دروغ،حق مردم از آزادی را گرفته اند.

کتاب "نان و شراب" را میتوان از شاهکارهای قرن بیستم دانست و داستان مردی پاک تینت است که در دنیایی که سراسر جنگ و خونریزی است بدنبال خیرخواهی در میان مردم است.

این اثر "اینیاتسیو سیلونه" را میتوان با آثار نویسندگانی چون "اورل" و "کامو" همتراز دانست که محوریت داستان هایشان پیوند آزادی سیاسی با جامعه میباشد."نان و شراب" برای هر سن و سالی حرف دارد و صمیمانه میخواهد در هر فردی در سرنوشت خودش نقشش را پیدا کند.

روحیه مقاومت افراد قصه در این کتاب،در برابر ظلم و جور فاشیسم بشدت الهام بخش و تاثیر گذار خواهد بود و نشان میدهد روحی زخمی هر نشدنی را شدنی میکند حتی با دستان خالی.

داستان در زمان حکومت موسولینی اتفاق می افتد.دهقانان و روستاییان بشدت تحت فشار هستند تا آنجا توانایی انجام هیچ کاری را ندارند.کلیسا هم که به کمک دولت آمده توانسته با باورهای خرافی مردم را آرام نگه دارد.اما قهرمان قصه "اینیاتسیو سیلونه" تلاش میکند که مردم را بیدار کند.

کتاب نان و شراب

اینیاتسیو سیلونه
سیلونه دوران کودکی را با فقر و تنگدستی گذراند و در زمین‌لرزه سال ۱۹۱۵ ایتالیا پدر و مادر و پنج برادر خود را از دست داد. در ۱۹۲۱ به حزب کمونیست ایتالیا پیوست و با دستگاه فاشیستی موسولینی به مبارزه پرداخت. در ۱۹۲۷ سفری به شوروی کرد و پس از بازگشت از آن سفر مانند همکاران دیگر خود آندره ژید و آرتور کوستلر و غیره راه مستقلی در پیش گرفت، چنان‌که در ۱۹۳۰ از حزب کمونیست استعفا داد. وی به علت فعالیتهای سیاسی ناگزیر شد در ۱۹۳۰ به سویس بگریزد و شاهکارهای خود مانند «نان و شراب» و &l...
قسمت هایی از کتاب نان و شراب (لذت متن)
زمانی بود که راستگویی هم تا حدی پیشرفت داشت و کم و بیش قابل اغماض بود، اما امروز دیگر اصلا بازار ندارد. پاپ اعظم آن را یک کالای روستایی و بدوی و بسیار پرخرج می داند، در صورتی که دروغ و ریا کالایی است به نرمی مخمل و همیشه رایج و نه تنها ارزان بلکه مفید هم هست. (رمان نان و شراب - صفحه ۲۰)

بیچاره کافون ها! نان ندارند بخورند آن وقت شما انتظار دارید که به سیاست بپردازند؟ سیاست تجملی است خاص اشخاص که دستشان به دهانشان می رسد. (رمان نان و شراب - صفحه ۲۸۶)

مومن هیچ گاه تنها نیست، برعکس کافر همیشه تنها است ولو روز خود را از بام تا شام در پر جنجال ترین کوی ها بگذراند. جانی که خدا را درک نکند تنها است، به مثابه برگ جدا شده از درخت است، برگی تنها که به زمین می افتد و خشک می شود و می پوسد. برعکس، جان به خدا بسته چون برگی است به درخت و به وسیله شیره حیاتی که او را تغذیه می کند به شاخه و تنه و ریشه و تمام زمین مربوط است. (رمان نان و شراب - صفحه ۱۱۹)

سپینا در ۱۹۲۷ دستگیر شد و معلوم گردید که او را به جزیره ای منتقل کرده اند. سال بعد، از آن جزیره گریخت و به کشور فرانسه پناهنده شد. از فرانسه اخراجش کردند و به سوئیس رفت، از سوئیس بیرونش کردند به لوکزامبورگ رفت، از لوکزامبورگ رانده شد به بلژیک پناه برد و اگر از بلژیک بیرونش نکرده باشند حالا باید در آنجا باشد. از چه راهی امرار معاش می کند من خبر ندارم، ولی آنچه مسلم است این است که او از زرنگی دست شیطان را از پشت می بندد. من از یکی از اقوامش شنیده ام که او به بیماری سینه مبتلا است.