کتاب نام ها

The names
  • 65,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ورا ورا
    نویسنده:
کد کتاب : 15032
مترجم :
شابک : 978-6008984726
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 434
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نام ها اثر دان دلیلو

کتاب "نام ها" (1982) هفتمین رمان از رمان نویس آمریکایی "دان دلیلو" است. این اثر که بیشتر وقایع آن در یونان اتفاق می افتد ، در وهله ی اول مجموعه ای از شخصیت شناسی است که با طرح یک "آیین زبانی" مرموز که پشت تعدادی از قتل های غیرقابل توجیه قرار دارد ، آمیخته شده است. مضامین زیادی در طول کار مورد بررسی قرار گرفته از جمله آن ها فصل مشترک زبان و فرهنگ ، درک فرهنگ آمریکایی از داخل و خارج از مرزهای آن و تأثیرگذاری این روایت بر واقعیت های یک داستان است.
از جمله شخصیت های عجیب و غریب اما کاملا قابل فهم کتاب "نام ها" به قلم "دان دلیلو" می توان به کاترین ، همسر دلسرد شده راوی؛ پسر آنها ، رمان نویس شش ساله؛ اوون ، دانشمند؛ و راوی دیوانه که با اعصاب خودش درگیر است ، اشاره کرد. "نام ها" داستانی هیجان انگیز و رمز آلود است که در عین حال یک بررسی گذرا از خانواده به دست می دهد و از دست دادن ، بی نظمی و پتانسیل جادویی زبان به خودی خود را نشان می دهد. "نام ها" در کنار آثار اخیر و بسیار تحسین شده "دلیلو" قرار می گیرد. با و جود این که برخی منتقدان در ابتدا کتاب را از نظر فکری غنی اما رمانی ناموفق می دانستد ، در سال های بعدی "نام ها" به عنوان یکی از بهترین آثار"دان دلیلو" شناخته شد. یکی از زمینه های اصلی کتاب ، زبان است. زبان راهی است که ما با دنیا ارتباط برقرار می کنیم ،بنابراین ، وسیله ای برای گشودن جهان یا کنترل آن است. این دو مفهوم زبان هستند که در طول کتاب با یکدیگر مبارزه می کنند. مفهوم اخیر (زبان به عنوان وسیله ای برای کنترل) در شخصیت باستان شناس، اوون برادماس تجسم یافته است.

کتاب نام ها

دان دلیلو
دان دلیلو (انگلیسی: Don DeLillo؛ زاده ی ۲۰ نوامبر ۱۹۳۶) نویسنده، نمایش نامه نویس، فیلم نامه نویس، پدیدآور و رمان نویس اهل ایالات متحده آمریکا است.«دان دلیلو» در یک خانواده ی کاتولیک ایتالیایی طبقه ی کارگر به دنیا آمد. در نوجوانی علاقه ی چندانی به نوشتن نداشت. او تابستان ها به عنوان پارکبان ، ساعت ها وقت خود را صرف راهنمایی و پارک ماشین ها می کرد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه «فوردهام» در «برونکس» با مدرک لیسانس در رشته ی هنرهای ارتباطی در سال 1958 به حرفه ی آگهی نویسی روی آورد. وی بارها شغل...
نکوداشت های کتاب نام ها
Exotic, atmospheric, curiously suspenseful, full of characters at once unusual and fully realized...an extraordinarily original and enveloping piece of work.
کتابی عجیب و غریب ،با جوی خاص ، شک برانگیز ، پر از شخصیت های غیرمعمول در یک جا و کاملا قابل فهم ... اثری فوق العاده اصیل و پیروزمند.
Los Angeles Times Book Review

DeLillo verbally examines every state of consciousness from eroticism to tourism, from the idea of America as conceived by the rest of the world to the idea of the rest of the world as conceived by America, from mysticism to fanaticism.
دلیلو به طور کلامی هر وضعیت آگاهی از اروتیسم تا جهانگردی را بررسی می کند ، از ایده آمریکا که توسط بقیه جهان تصور می شود تا ایده بقیه جهان که آمریکا تصور می کند ، از عرفان گرفته تا تعصب، همه را بررسی می کند.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب نام ها (لذت متن)
او را در کافه ای در میدان کولوناکی دیدم، محلی که هر آتنی اگر خود را شایستهٔ تماشا بداند عاقبت گذارش به آنجا خواهد افتاد؛ همان جا که زن ها لب های غنچه ای فرابنفش دارند، لباس های متحدالشکلی از چرم خودنمایی می کند، زنجیرهایی از طلا، و وسیلهٔ نقلیهٔ پارک شده در یک گوشه اش «دی تومازو گانترا» ی آینده گرا است: یک ماشین اسپرت حاکم بر هوس های عاطل، و نیز مردانی ریشو و باریک اندام که روی صندلی های شان جابه جا می شوند، پنهان در پس عینک های دودی، با ژاکت هایی انداخته روی دوش شان. «آن» حین نزدیک شدن سرش را یک وری کرد تا مرا متوجه حالت خود کند. در لبخند صمیمی اش رگه ای از نکوهش نمایان بود. ملامت آمیز پرسید: «کجا بوده ای این مدت؟» ـ دور می زدم. خلیح فارس و نقاطی در شمال خاورمیانه. آوارگی های فراوان. ـ جانور، باید خبری می دادی.