کتاب فلسفه زندگی

Living Philosophy
کد کتاب : 16159
مترجم :
شابک : 978-6007439135
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 309
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه زندگی اثر کریستوفر همیلتون

مفاهیمی مانند رمز و راز تولد و مرگ ، سرنوشت ، ماهیت خرد و معنای زندگی ، از زمان های بسیار قدیم ذهن فلاسفه را به خود مشغول کرده است. برخی از سرگشتگی های زندگی اخلاقی ما اساس کتاب "فلسفه زندگی" "کریستوفر همیلتون" را تشکیل می دهد. نویسنده طی مجموعه ای از مقالات فلسفی ، از جمله موارد مربوط به "تولد و مرگ" ، "فضیلت و شکوفایی انسان" ، "نیاز به خواب" ، "رابطه ی جنسی" ، "حقیقت و واقعیت" ، "غرور و سرنوشت" و " ترس از مرگ" ، در مورد ماهیت اخلاق و ارتباط آن با تجربه ی ذهنی فرد ، جایگاه آن در فلسفه و تاثیر اخلاقیات بر روی زندگی عجیب خود تأمل می کند. در کتاب "فلسفه زندگی" بیشتر به ادبیات و فلسفه می پردازیم و بسیاری از بازتاب های آن در اندیشه های موجود را در کتاب تقسیم بندی می کنیم .از نیچه و شوپنهاور ،تا شکسپیر ، داستایوفسکی ، جورج الیوت ، کافکا ، ژان پل سارتر ، دی لارنس و دیگران در کتاب گفته می شود. "فلسفه زندگی"، فلسفه ای است که توسط چهره هایی مانند مارتا نوسباوم ، استنلی کاول و پیتر وینچ مورد استفاده قرار گرفته است.
ویژگی های اصلی کتاب :

- برای دوره های مقدماتی و پیشرفته ی اخلاق قابل استفاده است.
- با مباحث معاصر فلسفی و فرهنگی درگیر می شود.
- نمونه های متعدد ادبی و فلسفی را ارائه می دهد.
- نوشتن شفاف ، مستقیم و غیر تکنیکی ، این کتاب را برای کسانی که خارج از زندگی دانشگاهی علاقه مند به فلسفه و فیلسوفان مستقر هستند ، در دسترس می کند.
- نقد جسورانه ای را برای نوشتارهای دانشگاهی فعلی در این زمینه ایجاد می کند.

کتاب فلسفه زندگی

کریستوفر همیلتون
دکتر کریستوفر همیلتون مدرس ارشد فلسفه دین در کالج کینگ لندن است. او نویسنده کتاب "عصر میانه"، بخشی از مجموعه Art of Living که توسط کتابهای Acumen در سال 2009 منتشر شده است و نیز" فلسفه زندگی" که توسط انتشارات دانشگاه ادینبورگ در سال 2001 منتشر شده است، می باشد.
دسته بندی های کتاب فلسفه زندگی
نکوداشت های کتاب فلسفه زندگی
In this hugely stimulating and extremely well-written book, Christopher Hamilton advances a conception of philosophical enquiry which contrasts boldly with the outlook of academic philosophy. In essays on concepts which are of fundamental human importance - birth, destiny, spirit, sexuality, wisdom, death - Hamilton evokes the immense difficulty of grasping human life through philosophical reflection, while raising by several degrees our awareness of the philosophical significance of literature.
در این کتاب بسیار جذاب و با نگارش عالی ، کریستوفر هامیلتون مفهوم تحقیق فلسفی را پیش می برد که با جسارت با چشم انداز فلسفه دانشگاهی در تضاد است. هامیلتون در مقالاتی درباره مفاهیمی که از اهمیت اساسی بشر برخوردار هستند ،تولد ، سرنوشت ، روح ، جنسیت ، خرد و مرگ سخن می گوید . هامیلتون حین این که میزان آگاهی ما از اهمیت ادبیات فلسفی را بالا می برد ،دشواری عظیم درک زندگی انسان را از طریق تأمل فلسفی برانگیخته است .
Sebastian Gardner, Department of Philosophy, University College London

قسمت هایی از کتاب فلسفه زندگی (لذت متن)
چنان که دیدیم. اندرز رواقیان به ما این است که در جستجوی آرامش باشیم. اما آنان خوب می دانستند که این اندرز به خودی خود چندان کارا نیست. از این رو رهنمودهایی برای نیل به آرامش به بهترین شیوه ارائه می کردند. آنها درباره جنبه های خاصی از زندگی روزمره پندمان می دهند. مثلا توصیه می کنند که به دنبال شهرت و ثروت نباشیم، چه با این کار به احتمال قوی آرامش مان مختل خواهد شد. آنان به ما هشدار می دهند که در انتخاب معاشران خود دقت به خرج دهیم؛ هرچه باشد دیگران این توان را دارند که - در صورتی که ما اجازه دهیم - آرامشمان را مختل سازند. آن ها در خصوص نحوه مواجهه با بی احترامی ها، خشم، اندوه، جلای وطن، کهنسالی توصیه هایی دارند. اجازه دهید در این فصل و فصل بعدی توجه خود را به اندرزهای رواقیان درباره زندگی روزمره و نیز شکل دهی و حفظ روابط با ارزیابی و سنجش زندگی درمی یابیم که دیگران منبع برخی از بزرگ ترین شادمانی ها هستند - از جمله عشق و دوستی. اما این را هم درمی یابیم که آنان علت بسیاری از احساسات منفی ما نیز هستند. وقتی غریبه ای هنگام رانندگی ازحرکت بازمان می دارد. ناراحت می ‍شویم. بستگانمان با مشکلاتی که برایشان پیش می آید. ما را به دردسر می اندازند. ممکن است رئیسمان با بی احترامی اش روزمان را خراب کند و بی کفایتی همکارانمان با افزودن بر کار و مشغله ما باعث استرسمان شود. ممکن است دوستانمان ما را به مهمانی شان دعوت نکنند و با این کار باعث شوند که احساس حقارت کنیم.