کتاب فلسفه ادبیات

The Philosophy of Literature
کد کتاب : 38183
مترجم :
شابک : 978-6008547846
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 602
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه ادبیات اثر پیتر لامارک

با کاوش در موضوعات محوری در فلسفه ی ادبیات، که توسط طیف وسیعی از رمان‌ها، شعرها و نمایشنامه‌ها نشان داده شده‌اند، کتاب فلسفه ی ادبیات دلیل اهمیت ادبیات را برای ما روشن کرده و نور جدیدی بر ماهیت و تفسیر آثار ادبی می‌افکند.
ان کتاب یک مطالعه جامع، همراه با بینش های اصلی، در مورد فلسفه ادبیات ارائه می دهد و یک دیدگاه منحصر به فرد را توسعه می دهد - از طرف یکی از شارحان پیشرو در این زمینه. همچنین نمونه هایی از مسائل کلیدی را با استفاده از گزیده هایی از رمان ها، شعرها و نمایشنامه های معروف دوره های تاریخی مختلف ارائه می دهد.
مخاطب این کتاب فقط علاقه مندان به فلانه نیست، بلکه همچنین کسانی است - از منتقدان و همین طور خوانندگان عادی که به ادبیات علاقه مندند و ذوق دنبال کردن مسائلی فرای امور عادی و پیش پا افتاده را دارند. روش کتاب عمدتا «تحلیلی است و مستقیم به مال قلفی می پردازد، نه این که به دنبال تاریخ مسائل باشد. البته تعارض و تقابل با دیگر روش شناسی ها هم ندارد. سبک فلسفه ورزی عمدتا وابسته به مذاب به تربیت است. در نهایت آنچه اهمیت دارد پرتوی است که به مسائل تابانده می شود. امید آن است کسانی که برخی جنبه های خاص آفرینش ادبی رد درک ادبی برایشان معما است از طریق این بررسی تا اندازهای به وضوح و روشنی، یا حتی بینش، دست یابند.

کتاب فلسفه ادبیات

پیتر لامارک
پیتر لامارک (Peter Lamarque) (زاده ۲۱ مه ۱۹۴۸) فیلسوف هنر انگلیسی با گرایش فلسفه تحلیلی است. از سال ۲۰۰۰ استاد دانشگاه یورک در انگلستان بوده‌است. او بیشتر به خاطر نوشته‌هایش در فلسفه ادبیات و نقش احساس انسان در آثار ادبی شناخته شده است.از این نویسنده کتاب فلسفۀ ادبیات توسط میثم محمد امینی به فارسی ترجمه شده است و می توان ان را از جامع‌ترین کتاب های ترجمه شدۀ حال حاضر درباره فلسفه ادبیات دانست.لامارک مدرک کارشناسی خود را در فلسفه و ادبیات انگلیسی از دانشگاه آنگلیا شرقی دریافت کر...
دسته بندی های کتاب فلسفه ادبیات
نکوداشت های کتاب فلسفه ادبیات
Peter Lamarque is one of the most astute philosophers ever to turn his attention to the theory of literature.
پیتر لامارک یکی از زیرک ترین فیلسوفانی است که توجه خود را به نظریه ادبیات معطوف کرده است.
Denis Dutton

An excellent introduction to the philosophy of literature or as an additional text for aesthetics or literature modules.
یک مقدمه عالی برای فلسفه ادبیات یا به عنوان متن اضافی برای ماژول های زیبایی شناسی یا ادبیات.
Times Higher Education Supplement

قسمت هایی از کتاب فلسفه ادبیات (لذت متن)