کتاب مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه

The miniature guide to critical thinking : concepts and tools
مجموعه راهنمای اندیشه ورزان
کد کتاب : 12316
مترجم :
شابک : 978-6008547167
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه اثر ریچارد پل

این کتاب قدرتمند مفاهیم و اصول اصلی تفکر انتقادی را به عنوان چارچوبی توانمند در حل مسئله برای هر حرفه ، دوره تحصیلی و در حقیقت هر حوزه زندگی معرفی می کند. مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه، عصاره ی کار پیشگامانه ریچارد پاول و لیندا الدر است و هدف از تجزیه ساختار تفکر از طریق عناصر استدلال و چگونگی ارزیابی کیفیت تفکر ما را نشان می دهد. مبانی تفکر انتقادی و چگونگی استفاده از آنها را می توان برای بهبود آموزش و یادگیری در همه سطوح استفاده کرد. مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه همچنین به این موضوع می پردازد که چگونه می توانیم یاد بگیریم که از افکار خودمحور و اجتماعی محور ، که منجر به نزدیک بینی ، خودفریبی ، استکبار ، ریاکاری ، طمع ، خودخواهی ، تعصب و مانند آن می شود جلوگیری کنیم.

با فروش بیش از نیم میلیون نسخه ، کتاب پرفروش ریچارد پاول و لیندا الدر در "کتابخانه راهنمای اندیشه" در دوره های آموزش متوسطه و بالاتر و سمینارهای توسعه ی حرفه ای در سراسر جهان استفاده می شود. در دنیایی از اطلاعات متناقض و ایدئولوژی های مخرب ، این راهنما مسیری را برای پیشبرد جوامع انتقادی عادلانه باز می کند.

کتاب مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه

دسته بندی های کتاب مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه
نکوداشت های کتاب مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه
The absolute and essential guide for learning a system and process for thinking critically in all areas of your life
یک راهنمای قطعی و ضروری برای آموختن نظام و روند تفکر انتقادی در تمام حوزه های زندگی
Bryan Deptula, CEO, BKD Leaders

Packed with more relevant information than any large textbook. Don't ever lose it, and refer to it often
حاری اطلاعاتی مرتبط نسبت به هر کتاب بزرگ و حجیم دیگری. از دستش ندهید و گاهی به آن مراجعه کنید.
Neal Fleisher, clinical professor, Boston University

A brief, but excellent introductory guide to the foundational concepts of critical thinking.
خلاصه اما عالی برای برای آشنایی با ایده های تفکر انتقادی
Linda Tym

قسمت هایی از کتاب مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه (لذت متن)
همه ما می اندیشیم. اندیشیدن طبیعت ماست. اما بسیاری از «اندیشیدن» های ما، اگر آنها را به حال خود رها کنیم و بر آنها نظارت نکنیم، متعصبانه، تحریف شده، بخشی نگرانه، ناآگاهانه، یا آلوده به پیش داوری می شوند. ولی نکته اینجاست که اندیشیدن ما بر کیفیت زندگی و نتیجه کارهایمان مستقیما تأثیر می گذارد. بی کیفیتی اندیشیدن زیان های فراوانی به ما می رساند و بر کل زندگی مان تأثیر منفی می گذارد. بنابراین، ضرورت دارد که برای ارتقای کیفیت اندیشیدنمان و رسیدن به تعالی فکری کاری بکنیم. و تنها راه برای دست یابی به تعالی فکری کوشش با برنامه و روش مند است.

خلاصه اینکه، سنجشگرانه اندیشی اندیشیدنی است که خودش را هدایت می کند، به خودش انضباط می بخشد، بر خودش نظارت می کند، و خودش را تصحیح می کند؛ به عبارت دیگر، اندیشیدن خود هدایت گر، خود انضباط بخش، خود نظارت گر، و خود تصحیح گر است.

حساسها و گرایش های ما نیز بر نظرگاه ما تأثیر می گذارند. برای مثال، اگر قرار باشد درباره مجازات عاملان اسیدپاشی قضاوت کنیم، مسلما نگاه و قضاوت کسانی که قربانی این رویداد بوده اند با دیگران فرق خواهد کرد: رنج عمیقی که برده اند مسلما آنها را در نظرگاه ویژه ای قرار می دهد. به همین ترتیب، گرایش های هر فرد اندیشه ورز بر نظرگاه او تأثیر می گذارند.