کتاب تفکر انتقادی

Critical Thinking
(تدابیری برای آگاهانه زیستن و خوب آموختن)
کد کتاب : 16020
مترجم :

شابک : 978-9642071548
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 504
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب تفکر انتقادی اثر ریچارد پل

برای توانمندسازی خود ، کشف فرصتها ، جلوگیری از اشتباهات فاجعه آمیز ، ایجاد ثروت و رسیدن به بزرگترین اهداف خود ، از تفکر بهتری استفاده کنید! این طرح کامل و به روزی برای ارزیابی و بهبود روشی است که در مورد همه چیز فکر می کنید - از تصمیمات تجاری گرفته تا روابط شخصی. ریچارد پل و لیندا الدر ، از مرکز نظریه ی تفکر انتقادی ، راهنمایی های خاصی را برای تصمیم گیری هوشمندانه تر و غلبه بر غیرمنطقی ها و محدودیت های "اجتماعی" که همه ما با آن روبرو هستیم ارائه می دهند. کشف کنید که در کدام یک از "شش مرحله" تفکر قرار دارید و یاد بگیرید چگونه با وضوح ، ارتباط ، منطق ، دقت ، عمق ، اهمیت ، دقت ، وسعت و انصاف فکر کنید. در کتاب تفکر انتقادی شما مهارتهای تفکر استراتژیک را می آموزید که می توانید در همه جا از آنها استفاده کنید و یاد می گیرید که چگونه آنچه را که متخصصان به شما می گویند را ارزیابی کنید. این راهنما با مثال ها و تمرین های جدید فقط به شما کمک نمی کند تا به طور موثرتری فکر کنید بلکه به شما کمک می کند تا از این مهارت ها برای توانمندسازی خود ، کشف فرصت های جدید ، جلوگیری از اشتباهات فاجعه بار و رشد ثروت خود استفاده کنید. مهمتر از همه ، کتاب تفکر انتقادی به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس و وضوح لازم را برای پیگیری و رسیدن به مهمترین اهداف خود در زندگی به دست آورید - هرچه که باشند!

کتاب تفکر انتقادی

نکوداشت های کتاب تفکر انتقادی
Richard Paul and Linda Elder’s latest collaboration advocates conscious thinking...for a...world mired in cultural assumptions, egocentric behaviors, and sociocentric actions. The text, chockful of examples, offers effective ways to uncover flawed thinking processes, examine inherited values, and expand our capacities for a peaceful world.
آخرین همکاری ریچارد پل و لیندا الدر طرفدار تفکر آگاهانه است ... برای دنیایی که در فرضیات فرهنگی ، رفتارهای خارج از مرکز و اقدامات اجتماعی-محور درگیر است. متن پر از مثال ، روش های موثر برای کشف فرآیندهای تفکر ناقص ، بررسی ارزش های به ارث رسیده و گسترش ظرفیت های ما برای یک دنیای صلح آمیز ارائه می دهد.
Dr. Richard LaManna

The book inspires its readers to draw on methods grounded in wide-ranging examples...in order to reason effectively about the challenges that beleaguer the human condition.
این کتاب به خوانندگان خود الهام می بخشد تا از روشهای مبتنی بر مثالهای گسترده استفاده کنند ... تا بتوانند به طور موثر در مورد چالش هایی که وضعیت انسان را به احاطه ی خود در آورده ، استدلال کنند
Julie Stephens de Jonge

Paul and Elder have devoted their careers to developing fairminded critical thinkers. In this book, they share deep insights into their best thinking about thinking. This book challenges us to become better in every aspect, to use our best thinking as a tool for social justice.
پل و الدر مشاغل خود را وقف پرورش متفکران منتقد عادل کرده اند. در این کتاب ، آنها بینش عمیقی در مورد بهترین تفکر در مورد تفکر ارائه می دهند. این کتاب ما را به چالش می کشد که از هر جنبه ای بهتر شویم ، از بهترین تفکر خود به عنوان ابزاری برای عدالت اجتماعی استفاده کنیم.
Dr. Daryl Watkins

قسمت هایی از کتاب تفکر انتقادی (لذت متن)
شما چیزی جز تفکر خود نیستید، بله، درست است. همین الان هر کاری که دارید می کنید، هر احساسی که دارید، هر چه می خواهید، همه ی اینها را نحوهی تفکر شما تعیین می کند. اگر نحوهی تفکر شما واقع گرایانه نباشد به ناکامی های زیادی منجر می شود یا اگر بیش از حد بدبینانه باشد باعث می شود خیلی چیزها را که به واقع مایه ی شادمانی است نبینید.

شما چیزی جز تفکر خود نیستید، بله، درست است. همین الان هر کاری که دارید می کنید، هر احساسی که دارید، هر چه می خواهید، همه ی اینها را نحوهی تفکر شما تعیین می کند. اگر نحوهی تفکر شما واقع گرایانه نباشد به ناکامی های زیادی منجر می شود یا اگر بیش از حد بدبینانه باشد باعث می شود خیلی چیزها را که به واقع مابهی شادمانی است نبینید پیش خود چنین پنداشتی را بیازمایید. چند تا از قوی ترین احساس ها با هیجان های خود را مشخص کنید، بعد ببینید چه طرز فکری با هر کدام مرتبط است. مثلا اگر از بابت رفتن به دانشگاه هیجانی در خود احساس می کنید، به احتمال زیاد علتش این است که فکر می کنید در دانشگاه اتفاقات خوبی برای شما خواهد افتاد. اگر می ترسید سر کلاسی بروید، احتمالا علتش این است که فکر می کنید آن درس خسته کننده با دشوار خواهد بود. . به طریق اولی، اینکه کیفیت زندگی شما احیانا چنان که می خواهید نیست به احتمال زیاد مربوط است به طرز فکر شما درباره ی زندگی. اگر طرز فکرتان در مورد زندگی مثبت باشد، احساس مثبتی هم خواهید داشت. اگر درباره ی آن منفی فکر می کنید، احساسی منفی خواهید داشت.

نزد خیلی ها تفکر امری است ناخود آگاه که هرگز به روشنی به بیان در نمی آید. مثلا کسانی که تفکر منفی دارند هرگز نمی گویند: «من انتخاب کرده ام که در باره ی خودم و تجار بم به گونه ای منفی فکر کنم و ترجیح می دهم تا جایی که می شود غمگین و بدبخت باشم». مسئله اینجاست که وقتی از تفکر خود آگاه نیستید، امکان اصلاح آن را هم ندارید. وقتی تفکر ناخودآگاه باشد نمی توانید مشکلاتش را ببینید، و اگر مشکلاتش را نبینید انگیزه ای هم برای تغییر آن نخواهید داشت.