کتاب هوش اجتماعی

Social Intelligence
کد کتاب : 16239
مترجم :
شابک : 978-6003400405
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

علم جدید هوش اجتماعی
Social Intelligence
کد کتاب : 38908
مترجم :
شابک : 978-6008593652
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 575
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب هوش اجتماعی اثر دانیل گولمن

دانیل گولمن نویسنده کتاب هوش اجتماعی ترکیبی پیشگامانه از آخرین یافته های زیست شناسی و علوم مغز را نوشته و فاش می کند که ما "به یکدیگر وصل شده ایم" و تأثیر شگفت آور عمیق روابط ما در هر جنبه ای از زندگی ما نمود پیدا می کند.
بیشتر از آنکه ما آگاه باشیم ، برخوردهای روزانه ما با والدین ، همسران ، رئیس و حتی غریبه ها مغز ما را شکل می دهد و سلول های بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. دانیل گولمن در حال کشف یک علم جدید با پیامدهای حیرت انگیز برای دنیای بین فردی ما است. اساسی ترین کشف آن: ما برای جامعه پذیری طراحی شده ایم ، دائما درگیر "یک باله عصبی" هستیم که ما را به مغز افراد اطراف خود متصل می کند.

واکنش های ما نسبت به دیگران و اعمال آنها بر ما تأثیر بیولوژیکی گسترده ای دارد و آبشارهای هورمونی را تنظیم می کند که همه چیز را از قلب ما به سیستم ایمنی بدن تنظیم می کند و باعث می شود روابط خوب مانند ویتامین ها عمل کنند و روابط بد مثل سموم. ما می توانیم احساسات دیگران را به روش سرماخوردگی "دریافت کنیم" و عواقب انزوا یا استرس بی امان اجتماعی می تواند کوتاه مدت باشد. گولمن دقت شگفت انگیز برداشت های اول ، اساس کاریزما و قدرت عاطفی ، پیچیدگی جذابیت جنسی و نحوه کشف دروغ را توضیح می دهد. او "طرف تاریک" هوش اجتماعی را توصیف می کند ، از خودشیفتگی گرفته تا ماکیاولیسم و روان پریشی. او همچنین ظرفیت حیرت انگیز ما را برای "ذهن بینایی" و همچنین مشکلات آنهایی که مانند کودکان اوتیستیک ذهنشان مختل است را آشکار می کند.

کتاب هوش اجتماعی

دانیل گولمن
دانیل گولمن (به انگلیسی: Daniel Golman) روانشناس آمریکایی است. وی زادهٔ سال ۱۹۴۶ میلادی و از دانش آموختگان دانشگاه هاروارد است. دانیل گولمن با نوشتن کتاب هوش عاطفی معروف شد.دانیل گولمن، مسئولیت نگارش بخش مربوط به رفتار و علوم مغزی را در نیویورک تایمز بر عهده دارد و مقاله های او در سراسر جهان منتشر می شود. او مدتی در دانشگاه هاروارد به تدریس اشتغال داشت و پیشتر، سردبیر مجله روان شناسی بود.دانیل گلمن یک روانشناس شناخته شده بین المللی است که مرتباً در گروه های حرفه ای ، مخاطبان مشاغل و در پردیس ...
نکوداشت های کتاب هوش اجتماعی
Passionately argued … lucid.
بسیار پر شور و شفاف استدلال می کند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب هوش اجتماعی (لذت متن)
دانشمندان درباره قلب انسان اظهار داشته اند که سه سیستم مغزی مستقل ولی بسیار به هم پیوسته وجود دارد که همگی به روش خاص خود در آن به فعالیت اشتغال دارند. پژوهشگران دانش اعصاب برای کشف رمز عشق و نقاب از روی آن برداشتن، بین شبکه های نورونی مختص دلباختگی و علاقه و محبت و بالاخره مساله جنسی تفاوت هایی قائل هستند که هر یک با مجموعه ای از مواد شیمایی مغزی و هورمونی متفاوت از همدیگر، به تحرک می پردازد و جداگانه وارد مسیرهای نورال خاص خود می شود و چاشنی شیمیایی خاص خود را با عشق های جورواجور و متنوع در هم می آمیزد. عشق و دلدادگی تاب مستوری ندارد و راز عاشق دلباخته را عیان می سازد و معلوم می کند منظور که بوده است و برای چه کسی، به خصوص هنگامی که از نظر غایب بوده است، دلتنگ گشته ایم. ولی احساس علاقه و محبت زمانی به وجود می آید که خود را مکلف بدانیم تا فردی را که عزیز می داریم و توجه و مراقبت از وی را واجب می شماریم، با دل و جان کمر به خدمتش بربندیم. به هر روی، وقتی که دلبسته می شویم، تکلیف معلوم است که جدایی نارواست، ولی هنگامی که مراقب و حامی هستیم، باید در اجرای این وظیفه کوشا باشیم و در نهایت موضوع سوم - روابط جنسی است که تعریفی خاص خود دارد. گرچه این هر سه چنان به هم تنیده اند که تعادل موزون و ظریفی برای بقای نسل به وجود آورده اند.