کتاب کنترل خشم

Anger control
علل، پیامدها و راهکارها
کد کتاب : 16459
شابک : 978-9643416669
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب کنترل خشم اثر رباب حامدی

زندگی در دنیای پیچیده کنونی،ما را با مسائل گوناگونی مواجه میکند که گاه موجب سردرگمی ما میشوند.نشر قطره به منطور پاسخ به پرسش های خانواده ها و یاری دادن به آن ها برای حل مشکلات شان،کتاب های تالیفی روان و زندگی را با همکاری گروهی از روان پزشکان روان شناسان و استادان برجسته ی ایران منتشر میکند. این مجموعه به صورت پرسش و پاسخ و به زبانی ساده تنظیم شده است تا خوانندگان بتوانند با مسائل روان شناسی آشنا شوند و آگاهانه با مشکلات روانی برخورد کنند و نیز بدانند که به هنگام بروز مشکل چگونه میتوانند راهنمایی هایلازم را از مشاوران دریافت کنند. نشر قطره بر خود لازم می داند از روان پزشکان،روان شناسان و استادان محترمی که در این مجموعه ما را یاری کرده اند سپاسگزاری کند.

کتاب کنترل خشم

رباب حامدی
دکتر حامدی ، مدرس دانشگاه و دانش آموخته ی روان شناسی بالینی در دو مقطع کارشناسی و ارشد، و روان شناسی در مقطع دکترا تخصصی. از سال ۱۳۷۹ تا به امروز در مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی تهران و پیش از آن در دانشگاه علوم پزشکی مشهد (۱۳۷۶) در سمت روان شناس خدمات خود را ارائه کرده است، علاوه بر این در زمینه ی روان درمانی با رویکرد شناختی_رفتاری و تدریس و برگزاری کارگاه های آموزشی برای متخصصان نیز فعالیت می کنم.
دسته بندی های کتاب کنترل خشم
قسمت هایی از کتاب کنترل خشم (لذت متن)
نوزاد انسان با توانایی اندکی برای سازگاری با محیط بیرون و مدارا با درون خویش متولد می شود. پدران و مادران طبق سنّت موظفند فرزندان شان را تربیت کنند تا به سطحی از توانایی برسد که بتواند به طور مستقل زندگی کرده و در برابر محرک های مختلف انسانی و محیطی واکنش مناسب نشان دهد. شاید در گذشته های دور که زندگی از جنبه های گوناگون نسبت به اکنون متفاوت بود، روش های سنتی می توانست پاسخگوی آماده سازی کودک برای دوران بزرگ سالی باشد اما امروزه پیچیده شدن زندگی و افزایش و تنوع روزافزون محرک های محیطی ما را نیازمند آموختن شیوه های جدیدی برای رویارویی با مشکلات و سازگاری با مسائل زندگی کرده است.

پیشرفت های قابل ملاحظه در علم و سطح زندگی باعث شده افراد از نظر دانش و اطلاعات مرزهای دوردستی را درنوردند اما متاسفانه این دانش به عملکرد و رفتار مناسب و شایسته منجر نشده است. از این رو، گاه با افرادی روبه رو می شویم که به ویژه در رویارویی با غرایز و نیازهای روانی خود، دچار ناتوانی می شوند. انسان هایی که تحمل انتقاد و ناکامی را نداشته و در مواجهه با آن ها برمی آشوبند و خود یا دیگری و یا هر دو را قربانی این برآشفتگی می کنند. از سوی دیگر، انسان این ظرفیت را دارد که با مهار و کنترل خویشتن از انرژی های درونی، نیرویی تولید کند که نه تنها مخرب نیست بلکه سازنده و رشددهنده است. خشم یکی از احساسات طبیعی انسانی است که اگر به خوبی هدایت و کنترل شده و گفت وگو جایگزین پرخاشگری گردد، جراحت حاصل از خشم می تواند به بهترین شکل شفایافته و روابط بین انسان ها هر چه بیش تر به سلامت و رضایت منتهی گردد.