کتاب آموزه من

My Teaching
کد کتاب : 16876
مترجم :
شابک : 978-6006445212
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب آموزه من اثر ژاک لاکان

با گردآوری سه سخنرانی منتشر نشده قبلی که توسط لاکان در اوج زندگی حرفه‌ای‌اش به عموم مردم ارائه شد، و توسط ژاک آلن میلر پیشگفتار شد، «آموزه من» مقدمه‌ای روشن و مختصر برای اندیشه‌های روانکاو تأثیرگذار پس از فروید است.

ژاک ماری امیل لکان روان‌پزشک و روان‌کاو برجسته فرانسوی بود که نخستین بار برای نگرۀ «بازگشت به فروید» و نگاشته‌ای که در آن ناهشیار را همانند زبان ساختاربندی شده نامید معروف شد. لکان از تأثیرگذاران بر فلسفه در فرانسه بوده‌است. به جز زیگموند فروید، او از زبان‌شناسی ساختارگرای فردینان دو سوسور و قوم‌شناسی ساختاری کلود لوی-استروس نیز تأثیر پذیرفت.[۱] ژک لکان به اذعان بسیاری برجسته ترین روانکاو بعد از زیگموند فروید و قطعا پر کارترین آنها بوده است. بیست و هفت سمینار سالانه که در بیست و هفت نوشتار جداگانه در دسترس هستند، دو کتاب به نام نوشتارها "Ecrits" و «چهار مفهوم بنیادین روان‌کاوی» "Four Fundamental Concepts of Psychoanalysis" که از پیچیده ترین متون قرن حاضر هستند و صدها مقاله از آثار او هستند. آثار لکان بالغ بر ده هزار صفحه است.

کتاب آموزه من

ژاک لاکان
ژاک لاکان (به فرانسوی: Jacques Lacan) (۱۳ آوریل ۱۹۰۱ – ۹ سپتامبر ۱۹۸۱) پزشک، فیلسوف و روانکاو برجسته فرانسوی بود که به خاطر ایده «بازگشت به فروید» و رساله‌ای که در آن ناخودآگاه را به صورت یک زبان ساختاربندی کرده معروف شد. لاکان از تأثیرگذاران بر فلسفه در فرانسه بوده‌است. به جز زیگموند فروید، او از زبان‌شناسی ساختارگرای فردینان دو سوسور و قوم‌شناسی ساختاری کلود لوی-استروس نیز تأثیر پذیرفت.