کتاب درباره دموکراسی

On Democracy
کد کتاب : 17257
مترجم :
شابک : 978-9642509676
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب درباره دموکراسی اثر رابرت دال

نیمه ی دوم قرن بیست، عصری پیروزمندانه برای دموکراسی بوده است. اصلی ترین رژیم های ضد دموکراسی نظیر فاشیست ها، کمونیست ها و نازی ها ناپدید شده و دموکراسی های جدید و قدرتمند راه خود را به صورت تجربی در دل جهان باز کرده اند. "درباره دموکراسی" که توسط یک از برجسته ترین نظریه پردازان دموکراتیک زمان ما "رابرت دال" به نگارش درآمده ، ماهیت، ارزش و ساز و کار دموکراسی را توضیح می دهد. "رابرت دال" در یک بخش از کتاب "درباره دموکراسی"، به چشم انداز آن با توجه به تحولات صورت گرفته از زمان خیزش های بهار عربی در سال 2010 می پردازد و در بخش دیگر اثرات نابرابری و تاثیر پول در سیاست بر کیفیت دموکراسی را مورد بررسی قرار می دهد.
"درباره دموکراسی"، منبعی است برای آموزش حکمرانی بر پایه ی دموکراسی که متد ها و بینش "رابرت دال" در این زمینه را به مخاطب منتقل می کند. این اثر مختصر و مفید، چکیده ای از درس های عمیق و تاثیرگذار "رابرت دال" درباره ی نقطه های قوت و ضعف دموکراسی محسوب می شود. از دیدگاه او یک فرد برای اداره کردن یک سرزمین علاوه بر دانش نیاز به اراده ای پولادین در برابر فساد ناشی از قدرت دارد، که این مقاومت عظیم تنها از فداکاری و وابستگی به منافع ملت به جای منافع شخصی نشات می گیرد. "درباره دموکراسی" منطقا بحث می کند که با وجود محدودیت های مشخص، هر شهروند در یک جامعه ی دموکرات باید از فرصت های موثر و برابر جهت یادگیری درباره ی سیاست های جایگزین و مرتبط و همچنین عواقب آن ها داشته باشد.

کتاب درباره دموکراسی

رابرت دال
رابرت آلن دال (Robert A.Dahl) (زاده ۱۷ دسامبر ۱۹۱۵، آیوا) تئورسین سیاسی و استاد بازنشسته علوم سیاسی در دانشگاه ییل، دارای دکترای علوم سیاسی از این دانشگاه در سال ۱۹۴۰ است.رابرت دال رئیس پیشین انجمن علوم سیاسی آمریکا است. وی هم چنین دارای دکترای افتخاری از دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۹۸ بوده و جوایز معتبری در علوم سیاسی کسب کرده‌است.رابرت دال، صاحب نظر برجسته علوم سیاسی و پشتیبان سرسخت نظریه دموکراسی، که ۵ فوریه ۲۰۱۴ در ۹۸ سالگی درگذشت، ۲۱ کتاب پیرامون فرضیه‌ها و اصول دموکراسی، مسایل ای...
دسته بندی های کتاب درباره دموکراسی
قسمت هایی از کتاب درباره دموکراسی (لذت متن)
یونان کلاسیک به تعبیر نوین ما یک کشور نبود، یعنی جایی که در آن همه یونانی ها در یک سرزمین واحد با حکومت واحد زندگی کنند. یونان متشکل از چند صد شهر مستقل با بخش های پیرامون شان بود. به عکس ایالات متحده، فرانسه، ژاپن و سایر کشورهای مدرن مرسوم به دولت ملت، یا دولت های ملی که وسیعا بر جهان تسلط دارند، دولت های حاکم یونان دولت شهر نامیده می شدند. مشهورترین شهر چه در عصر کلاسیک و بعد از آن آتن بود.در پانصد و هفت سال پیش از میلاد آتنی ها نظام حکومت مردمی را برگزیدند که قریب به دو قرن دوام یافت تا اینکه تسلیم همسایه شمالی قدرتمندتر یعنی مقدونیه شدند. بعد از آن سال سیصد و بیست و یک قبل از میلاد حکومت آتن به تدریج برای نسل ها تحت کنترل مقدونیه در آمد، اما پس از رهایی تسلیم رمی ها شدند.