کتاب ایران در حرکت

Iran in motion
جابجایی ، فضا و راه آهن سراسری
کد کتاب : 89364
مترجم :
شابک : 978-6227489972
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 318
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب ایران در حرکت اثر میکیا کویاگی

راه‌آهن ترانس ایران که در سال 1938 تکمیل شد، تهران را به دو حوزه آبی اصلی ایران متصل کرد: دریای خزر در شمال و خلیج فارس در جنوب. اولین راه‌آهن سراسری ایران، انواع حرکت‌های داوطلبانه و اجباری، عمدی و ناخواسته در مقیاس‌های مختلف و در جهت‌های مختلف را در میان دیپلمات‌های ایرانی، عشایر، کارگران مهاجر، تکنوکرات‌ها، کارگران راه‌آهن، گردشگران و زائران ایرانی ایجاد و مختل کرد. مانند مقامات امپراتوری اروپایی. کتاب "ایران در حرکت" داستان‌های ناشناخته این افراد را در حالی که سطوح جدیدی از تحرک را تجربه کرده‌اند، روایت می‌کند.

میکیا کویاگی با تکیه بر روزنامه‌ها، نشریات صنعتی، سفرنامه‌ها و خاطرات، و همچنین مواد آرشیوی آمریکایی، بریتانیایی، دانمارکی و ایرانی، تخیلات و شیوه‌های متضاد تحرک را از ایده پروژه راه‌آهن فراایرانی در قرن نوزدهم ردیابی می‌کند. انقلاب جهانی حمل‌ونقل تا سال‌های اولیه فعالیت خود در آستانه نهضت ملی شدن نفت ایران در دهه 1950. این کتاب با در هم آمیختن تجربیات مختلف فردی، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه پروژه بزرگ زیرساختی جریان‌های مردم و کالاها را تغییر داده است. با انجام این کار، پروژه راه‌آهن همزمان استان‌ها را به تهران نزدیک‌تر کرد و آنها را از آن دور کرد و در نتیجه دائما تجارب محلی، ملی و فراملی فضا را در میان افراد متحرک تغییر شکل داد.

کتاب ایران در حرکت

میکیا کویاگی
میکیا کویاگی، استادیار مطالعات خاورمیانه در دانشگاه تگزاس در آستین است. او مورخ خاورمیانه مدرن با تاکید بر تاریخ اجتماعی و فرهنگی ایران قرن نوزدهم و بیستم است.قبل از پیوستن به UT Austin در سال 2018، او در دانشگاه نیویورک تدریس می کرد.
نکوداشت های کتاب ایران در حرکت
Iran in Motionis a model of social and labor history, well sourced in the ample Persian-language material...Highly recommended
مدلی از تاریخ اجتماعی و کارگری است که به خوبی از منابع فراوان فارسی زبان تهیه شده است... به شدت توصیه می شود
CHOICE

fascinating read
خواندنی جذاب
Geneva

قسمت هایی از کتاب ایران در حرکت (لذت متن)