کتاب راه طولانی به سوی آزادی

Long Walk to Freedom
کد کتاب : 1753
مترجم :
شابک : 978-964-3137-25-0‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

راه دشوار آزادی
Long Walk to Freedom
خاطرات نلسون ماندلا
کد کتاب : 31334
مترجم :
شابک : 978-9644233265
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 827
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راه طولانی به سوی آزادی اثر نلسون ماندلا

کتاب راه طولانی به سوی آزادی، اثری نوشته ی نلسون ماندلا است که اولین بار در سال 1994 منتشر شد. نلسون ماندلا یکی از برجسته ترین رهبران اخلاقی و سیاسی زمانه ی ما است: قهرمانی بین المللی که مبارزه ی طولانی اش با تبعیض های نژادپرستانه در آفریقای جنوبی باعث شد جایزه ی صلح نوبل را دریافت کند و به مقام ریاست جمهوری کشورش برسد. ماندلا به عنوان رئیس کنگره ی ملی آفریقا و همچنین رهبر جنبش ضدآپارتاید در آفریقای جنوبی، کشور و ملت خود را به سوی داشتن دولتی چندنژادی و حکومت اکثریت رهنمون ساخت. کتاب راه طولانی به سوی آزادی، خودزندگی نامه ی تکان دهنده و خواندنی ماندلا است که بدون تردید در زمره ی برترین خودزندگی نامه های چهره های برجسته در طول تاریخ قرار می گیرد. ماندلا در این کتاب برای اولین بار، داستان خارق العاده ی زندگی خود را روایت می کند: حماسه ای از تلاش، شکست، تولد دوباره ی امید و در نهایت پیروزی.

کتاب راه طولانی به سوی آزادی


ویژگی های کتاب راه طولانی به سوی آزادی

در فهرست کتاب های سیاسی برگزیده

فیلمی بر اساس این کتاب در سال 2013 ساخته شده است.

نلسون ماندلا
نلسون ماندلا، زاده ی 18 جولای 1918 و درگذشته ی 5 دسامبر 2013، نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخاباتی دموکراتیک و عمومی برگزیده شد. او پیش از رسیدن به این مقام، از فعالان برجسته ی مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ی ملی آفریقا بود. ماندلا به خاطر فعالیت هایش، محاکمه و زندانی شد. او همواره پایبند به عدم استفاده از خشونت برای رسیدن به هدف بود. ماندلا در زمان دستگیری، در سال 1962، عضو برجسته ی کمیته ی مرکزی حزب کمونیست آفریقای جنوبی بود و فقط پس از درگذشت او بود که حزب کمو...
نکوداشت های کتاب راه طولانی به سوی آزادی
It discloses a strong and generous spirit that refused to be broken under the most trying circumstances.
این کتاب، از روحی قوی و بخشنده پرده برمی دارد که در سخت ترین شرایط، شکست را نپذیرفت.
Amazon Amazon

A fascinating and powerful Autobiography.
زندگی نامه ای شگفت انگیز و قدرتمند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

An articulate, moving account of Mandela's life.
شرحی شیوا و تکان دهنده از زندگی ماندلا.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب راه طولانی به سوی آزادی (لذت متن)
وقتی به دنیا آمدم، پدرم نام مرا «رولیهلاهلا» گذاشت که به معنی «از ریشه در آورنده ی درخت» و یا به زبان ساد تر به معنی آدم دردسرساز است. پدرم نمی دانست که آینده چه نقشی برای من رقم زده اما وقتی به گذشته برمی گردم و به هم ی دردسرهایی که به وجود آوردم فکر می کنم، می بینم که انصافا اسم بامسمایی رویم گذاشته است!

در طول آن سال های طولانی تنهایی بود که اشتیاق من به آزاد بودن مردمم، تبدیل به آرزوی آزادی برای همه ی مردم، سیاه و سفید، شد. من این نکته را بهتر از هر چیز دیگری می دانستم که درست همان گونه که ستمدیدگان باید آزاد شوند، ظالمان نیز باید آزاد گردند. مردی که آزادی مرد دیگری را از او می گیرد، خود اسیر تنفر است و در پشت میله های تعصب و کوته اندیشی گرفتار است. من اگر آزادی فرد دیگری را از او می گیرم، واقعا آزاد نیستم و قطعا وضعیت من مشابه وقتی است که آزادی مرا از من گرفته باشند. وقتی از زندان آزاد شدم مأموریت من این بود که هم ظالم و مظلوم را آزاد کنم.

در طول زندگی ام خود را وقف مردم آفریقا کرده ام. با استیلای سفیدپوستان مبارزه کرده ام، و با استیلای سیاهان نیز مبارزه کرده ام. به دنبال آرمان جامعه ای آزاد و دموکراتیک بوده ام که همه بتوانند در آن در توازن و با فرصت هایی برابر زندگی کنند. این آرمان من است که امیدوارم با آن زندگی کرده و بدان دست یابم. اما اگر نیاز باشد، آماده ام برای این آرمان بمیرم.