کتاب تجربه توسعه آسیای شرقی

The East Asian Development Experience
(معجزه، بحران و آینده)
کد کتاب : 17699
مترجم : لیلا سادات فاطمی نسب
شابک : 978-6004054614
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 412
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تجربه توسعه آسیای شرقی اثر ها جون چانگ

امروز آسیای شرقی ثروتمندترین قسمت جهان خارج از مراکز صنعتی قدیمی اروپای غربی و آمریکای شمالی به شمار می آید. علی رغم اقتدارگرایی سیاسی ، نقض حقوق بشر ، فساد ، سرکوب اتحادیه های کارگری ، تبعیض جنسیتی و بدرفتاری با اقلیت های قومی ، شهروندان اقتصادهای شرق آسیا پیشرفت در درآمد و رفاه عمومی را تجربه کرده اند که در تاریخ بشر بی نظیر است.

در کتاب «توسعه آسیای شرقی» ، ها-جون چانگ تحلیل تازه ای از این رشد چشمگیر ارائه می دهد.
وی روشهای غیرمتعارف و رد "بهترین روش" و اصطلاحا سیاستهای اجماع واشنگتن را در اقتصادهای آسیای شرقی می داند. به گفته وی ، آسیای شرقی می تواند در مورد کل روند توسعه اقتصادی چیزهای زیادی به ما بیاموزد. آسیای شرقی پر از حقایق جدید و پیشنهادهای سیاسی است که به جرات این کتاب مقدمه ای زنده و غیرمتعارف برای آغاز یک پدیده جهانی است. اول از همه از ایده آن باید گفت. ایده ای که مرکزیت غرب را در گفتمان خود کنار می زند و این بار چهره ای از سیاست و اقتصاد آسیاس شرقر ارائه می دهد که متفاوت از پندار رایج در غرب است.

راجع به نویسنده این کتاب باید گفت که ها جون چانگ ، اهل کره ، از سال 1990 در دانشکده اقتصاد دانشگاه کمبریج تدریس کرده است. وی به عنوان مشاور در سازمان های بین المللی متعددی از جمله آژانس های مختلف سازمان ملل ، بانک جهانی و بانک توسعه آسیا کار کرده است. او برنده جایزه میردال 2003 شده است. و در آخر گفتنی است که او در سال 2005 جایزه لئونتیف را برای پیشرفت مرزهای تفکر اقتصادی دریافت کرده است.

کتاب تجربه توسعه آسیای شرقی

ها جون چانگ
ها جون چانگ (زادهٔ ۷ اکتبر ۱۹۶۳) یک اقتصاددان اهل کره جنوبی است. وی یکی از افراد برجسته در نگرش اقتصاد دگراندیشانه است که سعی در پیوند آن با اقتصاد مارکسیستی دارد. وی پس از فارغ‌التحصیلی در دانشکده اقتصاد دانشگاه ملی سئول، در دانشگاه کمبریج در رشته توسعه اقتصاد سیاسی فارغ‌التحصیل شد. آثار و مقالات او بیشتر متأثر از نوشته‌های اقتصاد دانانی همچون گونار میردال، کارل مارکس، فریدریش آوگوست فون هایک، جان کینز و فریدریش لیست است.
دسته بندی های کتاب تجربه توسعه آسیای شرقی