کتاب عقلانیت و آزادی

Rationality and freedom
کد کتاب : 17993
مترجم :

شابک : 978-6220602521
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 709
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عقلانیت و آزادی اثر آمارتیا سن

عقلانیت و آزادی از جمله مفاهیم ژرف و بحث برانگیز در فلسفه و علوم اجتماعی است. اقتصاددان و فیلسوف برجسته آمارتیا سن در دو جلد کتاب، عقلانیت ، آزادی و عدالت ، و با وضوح کامل و بینش خاص خود این مسائل دشوار را نشان می دهد. کتاب عقلانیت و آزادی - اولین جلد از این دو جلد - در اصل به عقلانیت و آزادی مربوط است.
سن در مورد معیارهای معقول عقلانیت تحقیق و تفحص می کند و و از معیارهای استاندارد عقلانیت جدا می شود و نشان می دهد که چگونه می توان آن را از نقطه نظر به یوغ کشیده شدن ارزش های فرد، درست مانند انتخابهایش، توسط مطالبات عقلانی مشاهده کرد. این رویکرد پر ظرفیت، برای روشن کردن مطالبات عقلانیت در انتخاب فردی (از جمله تصمیمات تحت عدم اطمینان) و همچنین انتخاب اجتماعی (از جمله تجزیه و تحلیل منافع هزینه ای و ارزیابی محیطی) استفاده می شود.
سن با بیان اینکه یک رابطه متقابل بین عقلانیت و آزادی وجود دارد ، معتقد است که آزادی را نمی توان مستقل از ترجیحات و ارزش های استدلالی شخص ارزیابی کرد ، همانگونه که عقلانیت به نوبه خود ، آزادی فکر را می طلبد. سن برای روشن کردن مطالبات عقل و ارزیابی آزادی از نظریه انتخاب اجتماعی (موضوعی که وی به توسعه آن کمک کرده است) استفاده می کند. مقالات کتاب عقلانیت و آزادی به فهم تحولات مداوم سن در نظریه اقتصادی و فلسفه اجتماعی ، و درک ما از ارتباطات بین عقلانیت ، آزادی و عدالت اجتماعی کمک می کند.

کتاب عقلانیت و آزادی

آمارتیا سن
آمارتیا کومار سن (انگلیسی: Amartya Kumar Sen) برنده هندی جایزه نوبل اقتصاد است که در سوم نوامبر سال ۱۹۳۳ چشم به جهان گشود. وی استاد فلسفه و اقتصاد در دانشگاه هاروارد است. وی به سبب مشارکت هایش در نظریه های توسعه انسانی و اقتصاد رفاه شناخته شد است. یکی از مهم ترین آثار وی کتاب توسعه به مثابه آزادی می باشد
نکوداشت های کتاب عقلانیت و آزادی
Amartya Sen occupies a unique position among modern economists. He is an outstanding economic theorist, a world authority on social choice and welfare economics.
آمارتیا سن در بین اقتصاددانان مدرن جایگاه منحصر به فردی دارد. او یک نظریه پرداز برجسته اقتصادی است که اقتداری جهانی در زمینه مسائلی چون انتخاب اجتماعی و اقتصاد رفاهی دارد.
New York Review of Books New York Review of Books

Anyone interested in the topics of freedom, equality, or justice would profit from a close reading of this book.
هرکسی که به مباحثی مانند آزادی، برابری و عدالت علاقه دارد می تواند از این کتاب نهایت استفاده را ببرد.
American Political Science Review

Sen's mastery in the fields of social choice, the foundations of welfare economics, and, more broadly, distributive ethics and the measurement problems associated with these fields is unquestioned.
تسلط سن در زمینه های انتخاب اجتماعی ، مبانی اقتصاد رفاه و به طور گسترده تر اخلاق توزیعی و مشکلات اندازه گیری مرتبط با این زمینه ها، غیرقابل انکار است.
Kenneth J. Arrow

قسمت هایی از کتاب عقلانیت و آزادی (لذت متن)