کتاب موج نوی فرانسه

The French New Wave
(یک مکتب هنری)
کد کتاب : 18692
مترجم :
شابک : 978-6007806715
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 206
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب موج نوی فرانسه اثر میشل ماری

کتاب «موج نوی فرانسه» اثری نوشته «میشل ماری» است که اولین بار در سال 1997 چاپ شد. «ماری» در این اثر با ارائه پرداختی جامع، تمام جنبه های تاریخ فیلمسازی «موج نو» را مورد بررسی قرار می دهد—جنبه هایی که نه تنها شامل فیلم های مهم این دوره و کارگردانان آن ها می شود بلکه مقایسه هایی آموزنده را میان این جنبش و سینمای فرانسه به شکل کلی در همان دوران «از سال 1958 تا 1963) ارائه می کند. علاوه بر نقدها و مفاهیم فنی، پرداختی پرجزئیات به جنبه های تجاری سینما ارائه می شود که از اهمیت بالایی برخوردار است. این کتاب که اطلاعات زیادی را درباره سینمای فرانسه پیش از و در خلال «موج نو» در خود جای داده، اثری فوق العاده لذت بخش برای علاقه مندان به هنر سینما خواهد بود.

کتاب موج نوی فرانسه

نکوداشت های کتاب موج نوی فرانسه
A three-dimensional map of the New Wave School.
نقشه ای سه بعدی از مکتب «موج نو».
Dudley Andrew, Yale University

A lively introduction to a critical moment in film history.
مقدمه ای پرشور بر لحظه ای مهم در تاریخ فیلم.
Barnes & Noble

A concise account of the French New Wave by one of the world's leading film scholars.
شرحی موجز از «موج نوی فرانسه» اثر یکی از پژوهشگران پیشگام عرصه فیلم در جهان.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب موج نوی فرانسه (لذت متن)
موفقیت «گدار»، شرکت «دو بورگار» را از دوره رکود اقتصادی سینما نجات داد؛ «دو بورگار» چنان سپاسگزار «گدار» بود که تهیه کنندگی شش فیلم بعدی او را نیز به عهده گرفت، حتی به رغم این که نمایش فیلم دوم، «سرباز کوچک» در 1960 ممنوع شد و پس از سه سال اجازه یافت تا در فرانسه به اکران عمومی درآید.

«سیسلیه» به درستی اظهار می کند که: «علاقه «آستروک» به «بالزاک»، فیلم را به نسخه ای مدرن از «آرزوهای بربادرفته» تبدیل کرده است.» جاه طلب ها موفق شدند، در حالی که آرمانگراها شکست خوردند. «پل ژگوف» و «کلود شابرول» درس اخلاقی کمابیش مشابهی در «پسرعموها» می دهند، زیرا در آن، ژیگولوی عیاش، آزمون حقوق را با موفقیت پشت سر می گذارد، در حالی که دانش آموز کوشا رد می شود.

«سیسلیه» تأکید می کند که کانون اصلی روشنفکری در فیلم «روابط بد»، محله «سن ژرمن دپره» است، اما فضای اجتماعی آن به جریان اصلی روزنامه نگاری که در اطراف «شانزه لیزه» گرد آمده اند، تعلق دارد. به عقیده «سیسلیه»، موج نو از همین چند محله جهانش را می سازد.