کتاب گریه های امپراتور

Gerye-haye Emperatour
کد کتاب : 18904
شابک : 978-9645064622
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 83
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 69
زودترین زمان ارسال : 23 اردیبهشت

معرفی کتاب گریه های امپراتور اثر فاضل نظری

فاضل نظری از برجسته ترین شاعران و به خصوص غزلسرایان معاصر ادبیات فارسی و مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.آثار او از پر تیراژترین آثار شعر معاصر فارسی است. عمده شهرت غزلیاتش بخاطر مضامین لطیف و در عین حال بدیع آنها است عاملی که باغث شده است اشعارش در میان اقشار مختلف مردم از استقبال بالایی برخوردار شود. اشعار فاضل نظری ساده روان و در عین حال پیچیده و پر از مفاهیم نو است که البته ساختاری کم و بیش سنتی دارد. در اشعار فاضل نظر مفهوم سازی به نسبت شکل گرایی و سبک خاص زبانی از اهمیت بیشتری برخوردار است.فاضل نظری در اشعار خود هم از واژه های نو و هم از واژه های کهنه بهره می گیرد اما تکرار واژه های کهنه بیشتر است، و همین عامل به شعر او شخصیت خاصی می بخشد که تنها مختص خود اوست. اشعار او روان و ساده اما همچنان از نظر مضمون از پیچیدگی دلنشینی برخوردار است که با به تعویق انداختن کوتاه درک شعر بر کشش و جذابیت آن می افزاید. در شعر های او بازی های فرمی و شکلی کمت ر به چشم می خورد، او زیبایی و شاعرانگی را تنها از دل خود شعر خلق می کند. شعرهای او طیف گسترده ای از احساسات عمیق و مشترک همه ی انسان ها را در بر می گیرد اما در درون همه آنها رد سپید امید را می توان پی گرفت، که می تواند ریشه در باور های مذهبی و دینی او داشته باشد. گریه های امپراطور مجموعه ای از غزل های اوست این مجموعه به همراه دو کتاب «اقلیت» و «آن ها» سه گانه فاضل نظری را تشکیل می دهد.

کتاب گریه های امپراتور

فاضل نظری
فاضل نظری متولد ۱۰ شهریور ماه سال ۱۳۵۸ در خمین واقع در جنوب استان مرکزی است. او یک شاعر ایرانی، استاد دانشگاه و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. در مورد وضعیت تحصیلی او باید بدانید که او تحصیلات ابتدایی تا پایان متوسطه خود را در شهرهای خمین و خوانسار سپری کرده است. و با پذیرفته شدن در دانشگاه در سال ۱۳۷۶ برای ادامه تحصیل در رشته‌ مدیریت به تهران مهاجرت کرد و تحصیلات خود را تا أخذ مدرک دکترای رشته مدیریت تولید و عملیات در دانشگاه شهید بهشتی پی گرفت.او دارای عناوین ادبی خاص...
دسته بندی های کتاب گریه های امپراتور
قسمت هایی از کتاب گریه های امپراتور (لذت متن)
به خداحافظی تلخ تو سوگند, نشد_ که تو رفتی و دلم ثانیه ای بند نشد# لب تو میوه ممنوع, ولی لب هایم_ هرچه از طعم لب سرخ تو دل کند, نشد# با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر_ هیچ کس! هیچ کس اینحا به تو مانند نشد# هرکسی در دل من جای خودش را دارد_ جانشین تو در این سینه خداوند نشد# خواستند از تو بگویند شبی شاعرها_ !عاقبت با قلم شرم نوشتند: نشد.

بی قرار توام ودر دل تنگم گله هاست_ آه بی تاب شدن عادت کم حوصله هاست# مثل عکس رخ مهتاب که افتاده در آب_ در دلم هستی وبین من وتو فاصله هاست# آسمان با قفس تنگ چه فرقی دارد_ بال وقتی قفس پر زدن چلچله هاست# بی تو هر لحظه مرا بیم فرو ریختن است_ مثل شهری که به روی گسل زلزله هاست# باز می پرسمت از مسئله دوری وعشق_ وسکوت تو جواب همه مسئله هاست.

در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم_ اصلا به تو افتاد مسیرم که بمیرم# یک قطره ی آبم که در اندیشه ی دریا_ افتادم و باید بپذیرم که بمیرم# یا چشم بپوش از من و از خویش برانم_ یا تنگ در آغوش بگیرم که بمیرم# این کوزه ترک خورد! چه جای نگرانی ست_ من ساخته از خاک کویرم که بمیرم# خاموش مکن آتش افروخته ام را_ بگذار بمیرم که بمیرم که بمیرم.