کتاب تمرکز فکر

Focus of the Mind
(موفقیت نامحدود 4)
کد کتاب : 18918
شابک : 978-6000409432
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 37
زودترین زمان ارسال : 31 اردیبهشت

معرفی کتاب تمرکز فکر اثر مجتبی حورایی

در کتاب حاضر، سید مجتبی حورایی به موضوع اهمیت تمرکز در دستیابی به موفقیت پرداخته است. او در قالب یک راهنمای آموزشی با نام "تمرکز فکر"، راه‌ها و روش‌هایی را به مخاطبان ارائه می‌دهد تا بتوانند تمرکز خود را در انجام وظایف و کارها بهبود دهند. تمرکز در تمامی زوایای زندگی به اهمیت بسیاری برخوردار است و این کتاب به تشریح راه‌هایی می‌پردازد که با اجرای آن‌ها، فرد می‌تواند سطح تمرکز خود را افزایش داده و به موفقیت نزدیک‌تر شود.

مفهوم تمرکز به تمامی ابعاد زندگی ما ارتباط دارد. این کتاب به بررسی معنای واقعی تمرکز و زمان‌هایی که ما ذهن خود را متمرکز می‌دانیم، پرداخته و نشان می‌دهد که تمرکز چگونه باعث بهره‌وری بیشتر در انجام کارها می‌شود. افزایش تمرکز ذهن به طور مستقیم منجر به افزایش بازدهی ما در انجام وظایف مختلف می‌شود و در نهایت به دست‌یابی به موفقیت کمک می‌کند.

اگرچه تمرکز اهمیت زیادی دارد، اما پرش افکار و دخالت تفکرات ناخواسته در ذهن همواره وقوع می‌یابد، به خصوص در شرایط دشوار. نویسنده این کتاب با ارائه راهکارهایی در پنج فصل مختلف، به خوانندگان آموزش می‌دهد چگونه می‌توانند از این پرش افکار جلوگیری کنند و ذهن خود را بر تمرکز متمرکز کنند. او در فصل اول به مفاهیم اساسی تمرکز می‌پردازد و در ادامه به مواردی نظیر تمرکز در مطالعه، حضور در کلاس‌ها، شغل و عبادت می‌پردازد.

سید مجتبی حورایی باور دارد که تمرکز به خوبی بدون علاقه و انگیزه به انجام کارها به‌طور موثر انجام نمی‌شود. به همین دلیل، در این کتاب به تشریح اهمیت ایجاد علاقه به اهداف پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه با ایجاد علاقه می‌توان تفکرات ناخواسته را کنترل کرد و با تمرکز بر اهداف، به دست‌یابی به موفقیت پیش رفت. او همچنین به تحلیل نقش تمرکز در فعالیت‌هایی نظیر مطالعه، عبادت و کار می‌پردازد و راهکارهایی برای بهبود تمرکز در این فعالیت‌ها ارائه می‌دهد.

کتاب تمرکز فکر

مجتبی حورایی
استاد سید مجتبی حورایی؛ مشاور و کارشناس تربیتی صداوسیما، سردبیر اسبق مجله‌ی راز در سال ۱۳۴۸ در تهران چشم به جهان گشود. ایشان فعالیت خود را به عنوان روان‌شناس از ابتدای سال ۱۳۷۱ در شهرهای تهران و مشهد آغاز کردند و در طی این ۲۷ سال دوره‌ها و همایش‌های متعددی با موضوعات؛ ازدواج موفق، خانواده موفق، کسب و کار موفق، اعتماد به نفس، تربیت فرزند، مذاکره موفق، خلاقیت، جذابیت، برنامه‌ریزی (مدیریت زمان) و… برگزار کرده و بیش از ۱۵۶۰۰ دانشجو داشته‌اند. از دیگر سوابق ایش...
دسته بندی های کتاب تمرکز فکر