کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران

Effective communication
(موفقیت نامحدود 2)
کد کتاب : 18916
شابک : 978-6000409418
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 44
زودترین زمان ارسال : 31 اردیبهشت

معرفی کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران اثر مجتبی حورایی

"ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران" کتابی است به قلم "سید مجتبی حورایی" از مجموعه ی "موفقیت نامحدود (2)" که تا کنون بیش از چهل بار مورد تجدید چاپ قرار گرفته است و همچنان مورد استقبال مخاطبان قرار دارد. در این کتاب کوتاه که حجم آن به صد و پنجاه صفحه هم نمی رسد، "سید مجتبی حورایی" به ما آموزش می دهد که چگونه "محبوب و جذاب باشیم" و راهکارهای اصلی "ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران" چیست.
این کتاب با زبانی ساده و مخاطب پسند به شما تکنیک هایی را آموزش می دهد که برای همیشه یاری بخش و نجات دهنده ی ارتباطات شما خواهد بود. نویسنده ابتدا به تعریف ارتباط موثر به عنوان یک ضرورت جدی و چیزی که باید بیشتر از مهارت، به شکل یک هنر به آن نگاه شود پرداخته است. براساس دیدگاه "سید مجتبی حورایی"، هدف از هر ارتباطی، باید انتقال خوبی باشد و در این راه تنها محتوا کافی نیست و فرم و قالب هم باید از جذابیت برخوردار باشد. وی سپس به تبیین شیوه های انتقال اطلاعات پرداخته و ارتباط موثر را بر پایه ی کیفیت های فردی تعریف می کند.
در ادامه ی کتاب "ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران" مسائل کاربردی متعددی مطرح شده که از جمله ی آن ها می توان به سخنرانی در جمع، مجاورت و مشابهت، تحسین طرف مقابل، گوش دادن به عنوان یک شنونده ی خوب، ارتباط افراد کم حرف و پرحرف و تاثیر حافظه در شکل گیری صمیمیت اشاره کرد. نویسنده در بخش جذابیت و محبوبیت پانزده توصیه ی تاثیرگذار معرفی کرده که با رعایت آن ها می توان به شدت بر میزان جذاب و محبوب بودن خود افزود.

کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران

مجتبی حورایی
استاد سید مجتبی حورایی؛ مشاور و کارشناس تربیتی صداوسیما، سردبیر اسبق مجله‌ی راز در سال ۱۳۴۸ در تهران چشم به جهان گشود. ایشان فعالیت خود را به عنوان روان‌شناس از ابتدای سال ۱۳۷۱ در شهرهای تهران و مشهد آغاز کردند و در طی این ۲۷ سال دوره‌ها و همایش‌های متعددی با موضوعات؛ ازدواج موفق، خانواده موفق، کسب و کار موفق، اعتماد به نفس، تربیت فرزند، مذاکره موفق، خلاقیت، جذابیت، برنامه‌ریزی (مدیریت زمان) و… برگزار کرده و بیش از ۱۵۶۰۰ دانشجو داشته‌اند. از دیگر سوابق ایش...
دسته بندی های کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران
قسمت هایی از کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران (لذت متن)
زندگی صمیمانه لذت بخش تر است . همسرانی که صمیمیت را تجربه کرده اند خوب می دانند که صمیمیت یعنی عشق متقابل یعنی درک متقابل . در یک جو صمیمانه نیازهای همه برآورده می شود . پدر و مادری که با فرزند خود صمیمی می شوند بهتر می توانند ارزشهای فکری خود را انتقال دهند . وقتی شما می توانید ارتباطی صمیمانه برقرار کنید به شما پیشنهادهای جالبی داده می شود . ازدواجی مناسب . شغلی عالی . فکری نو و خلاق و برنامه ای تفریحی و ...... فکر می کنم خود شما بارها شاهد بوده اید که اشخاصی در کمترین زمان - چنان در دیگران تاثیر مثبت و خوبی گذاشته اند که به راحتی برای درخواستهایی بزرگ - پاسخ مثبت دریافت کرده اند و حال آنکه افراد دیگری - علیرغم ارتباط طولانی چنین شانسی نداشته اند . خودتان هم گاهی وقتها پیشنهادهای جالب خود را به دوستان قدیمی - همکاران با سابقه - اعضای خانواده و دوستان صمیمی نداده اید بلکه این پیشنهاد ها را به کسانی داده اید که تازه با شما آشنا شده اند اما در پهنه قلب شما نفوذ کرده اند . حتی علیرغم آنکه روابط عمومی سازمانها و موسسه ها و شرکتها - شرایطی را برای استخدام در نظر می گیرند تقریبا همه چیز در مصاحبه حضوری تعیین کننده است . ارتباط موثر و صمیمانه شخصی که جویای کار است حتی ذهنیت مدیر عامل را اشغال می کند . تحصیلات - سابقه کار - ضامن و معرف و .... همه و همه متاثر از ارتباط اولیه است . ارتباطی صمیمانه را یک برخورد خلاق می داند که شخص را تکامل می دهد . آنتونی رابینز در کتاب خود ماجرایی را شرح می دهد که مضمون بسیار جالبی دارد : از ده نفر می خواهند که به ایالتهای دیگر بروند و بدون آشنا - پارتی - ضامن و معرف حتی کارت شناسایی از بانک آن ایالت وام بگیرند و از این عده تنها یکی دو نفر که قادر بودند ارتباطی صمیمانه و تاثیرگذار بر قرار کنند موفق می شوند . ارتباط صمیمانه شما را سریع تر و راحت تر به هدف می رساند. نیازهایتان را برآورده می کند. شما را در پرتو پیشنهادهای جالب توجه قرار می دهد . شما را دوست داشتنی تر و خواستنی تر می کند . شما را موثرتر - مفیدتر و با نفوذتر می کند .