کتاب درآمدی به فلسفه دین

An Introduction to the Philosophy of Religion
کد کتاب : 19130
مترجم :
شابک : 978-6220602514
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب درآمدی به فلسفه دین اثر مایکل سی ری

"ویرایش سوم مقدمه ای بر فلسفه دین ، بررسی انتقادی برخی از سوالات اساسی مطرح شده توسط اعتقاد دینی را ارائه می دهد: اعتقاد به خدا به چه معناست ؟ آیا وجود خدا قابل اثبات است ؟ آیا زندگی پس از مرگ وجود دارد؟ نویسنده « مایکل سی ری » این سوالات و بسیاری دیگر را در نظر می گیرد ، گاهی اوقات پاسخ های تحریک آمیز خود را ارائه می دهد ، اما بیشتر اوقات به خوانندگان فرصت می دهد تا به نتایج مستقل برسند. او در کتاب « درآمدی به فلسفه دین » توضیح می دهد که طیف وسیعی از اندیشمندان چگونه به این موضوع نزدیک شده اند - از جمله آنسلم ، آکویناس ، دکارت ، لایب نیتس ، هیوم و کانت - و همچنین در مورد چگونگی درگیری نویسندگان معاصر با مسائل مربوط به آن بحث می کنند. ویرایش جدیداین کتاب درسی که به طور کامل بازنگری شده و آخرین تحولات در این زمینه را پوشش می دهد ، معرفی ایده آلی برای همه دانشجویان و علاقه مندان به موضوع فلسفه دین می باشد. همچنین گزینه ای مناسب برای اساتید و تدریس آن در دانشگاه ها که میباشد. "
« درآمدی به فلسفه دین» به تألیف « مایکل سی ری » با ترجمه سعید عابدی در 416 صفحه به بهای با همکاری نشر نی منتشر شد.

کتاب درآمدی به فلسفه دین

قسمت هایی از کتاب درآمدی به فلسفه دین (لذت متن)
کنید که میان نام«رونالد ریگان» و عنوان رئیس جمهور ایالات متحده» وجود دارد. عبارت «رونالد ریگان» حاکی از نام فرد معینی است و رونالد ریگان بودن صرفا هم سانی داشتن با آن فرد معین است. نمیشود که شما به مقام رونالد ریگان بودن انتخاب شوید؛ هیچ کس جز آن مردی که در واقع امر رونالد ریگان بود نمی توانسته است یا نمی تواند که رونالد ریگان باشد؛ و اگر شما از او همان قدر بدانید که اسمش رونالد ریگان بوده است، قادر به هیچ گونه استنباطی راجع به این که او چگونه انسانی بوده یا چه مناصبی را در اختیار داشته است نخواهید بود. صرف ارجاع به نام رونالد ریگان تمام پرسش های مربوط به این که او در واقع چگونه انسانی بوده است را بی پاسخ می گذارد. البته می توان از عبارت «رئیس جمهور ایالات متحده» برای اشاره به یک فرد معین نیز استفاده کرد و اغلب نیز چنین می کنند. ولی عبارت مذکور همیشه به این شیوه به کار نمی رود.

حال اگر بخواهیم مفهوم خدا را در قالب این دو روش ارائه دهیم چه تصوری از خداوند حاصل می شود؟ ابتدا این واقعیت را به اختصار بیان کنیم که تقریبا تمامی سنت های خداباورانه بر سر مدعیات بنیادی ذیل راجع به خداوند اتفاق نظر دارند: مدعای ا. خدا مخلوق هیچ چیزی نیست، و منشأ یا اساس تمامی ماسواه(همه چیز جز خودش است. مدعای ۲. خدا بر هر آنچه غیر از خدا است (ماسواه) حاکمیت دارد. مدعای ۳. خدا کامل ترین موجود است. این سه نکته مورد اتفاق نظر در واقع منطبق است بر سه مبدأ متمایزی که جهت پروراندن مفهومی پربارتر و مبسوط تراز الوهیت به کار می آید. می توانیم این سه نقطه شروع را الهیات خلقت (۴۴)، الهیات مشیت (۴۵) و الهیات موجود کامل (۴۶) بنامیم.