کتاب در پی آن آشنا - دفتر نخست

Darpeye-An-Ashena
مهندسی سخن در سروده های حافظ
کد کتاب : 19492
شابک : 978-964-185-499-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 317
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در پی آن آشنا - دفتر نخست اثر محمد راستگو

مهندسی سخن در سروده های حافظ که دفتر نخست در پی آن آشنا است، سه گفتار درباره ی زبان و بیان هنری حافظ است. نویسنده در گفتار نخست به بررسی هندسه و هنجار بسیار استوار و دست کاری ناپذیر سخن حافظ پرداخته، و در گفتار دوم با بررسی بسیاری از نسخه بدل ها، کوشش ها، نیز برخی شگردهای حافظ را برای دست یابی به چنان هندسه و هنجاری باز نموده؛ و در گفتار سوم آشکار ساخته که ترکیب «تلخ وش» در «آن تلخ وش که صوفی امّ الخبائثش خواند» شاید دگرگون شده ی «تلخ خوش» باشد.
در جای جای هر سه گفتار نیز، نکته های گونه گون و چه بسا ناگفته ای در پیوند با شگردهای هنری حافظ و یا بازگشایی برخی دشواری های سخن او آورده است.
دفتر دوم در پی آن آشنا با نام آشنایان بیگانه از سوی همین ناشر منتشر شده است.

کتاب در پی آن آشنا - دفتر نخست

محمد راستگو
سید محمد راست گو، در سال 1335ش، در کاشان به دنیا آمد. نام خانوادگی ایشان «راست گوفر» است، ولی به صورت «راست گو» بدون پسوند «فر»، شهرت دارد. او در سال 1362 لیسانس خود را از مدرسه عالی قم گرفت و دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران گذراند و دکترای خود را در سال 1381 در رشته علوم قرآن و حدیث از همان جا گرفت.وی سال هاست که در حوزه های ادبیات فارسی و عربی، علوم قرآنی، فلسفه و عرفان در حال پژوهش است. از آثار او در حوزه تألیف و ترجمه و تصحیح می توان به کتاب های ...
دسته بندی های کتاب در پی آن آشنا - دفتر نخست