کتاب در پی آن آشنا - دفتر دوم

Darpeye-An-Ashena2
آشنایان بیگانه
کد کتاب : 19493
شابک : 978-964-185-500-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 365
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در پی آن آشنا - دفتر دوم اثر محمد راستگو

آشنایان بیگانه که دفتر دوم از چندگانه ی در پی آن آشنا است، گزارش هایی است درباره ی شماری از واژگان دیوان حافظ مانند بخشش، بسی، پارسی، پرگار، پهلوی، پیکر، حزین، حضرت، کدو، کمانچه، هندو و … که در زبان و زمان او معنی و کاربردی داشته اند متفاوت با آن چه امروزه در زبان و زمان ما دارند و از همین روی، نه تنها بسیاری از خوانندگان حافظ که گاه برخی از استادان و شارحان دیوان او را نیز به اشتباه می اندازند.
در این دفتر، نویسنده بسیاری از این واژگان را بررسیده و در شرح آن ها چه بسا نکته های واژه شناختی، ریشه شناختی و معنی شناختی که تهی از نکته سنجی و نوآوری نیز نیستند، چاشنی سخن کرده، همان گونه که به مناسبت، برخی از دشواری های سخن حافظ و سخنان دشوار او را باز نموده است.
دفتر نخست در پی آن آشنا با نام مهندسی سخن در سروده های حافظ از سوی همین ناشر منتشر شده است.

کتاب در پی آن آشنا - دفتر دوم

محمد راستگو
سید محمد راست گو، در سال 1335ش، در کاشان به دنیا آمد. نام خانوادگی ایشان «راست گوفر» است، ولی به صورت «راست گو» بدون پسوند «فر»، شهرت دارد. او در سال 1362 لیسانس خود را از مدرسه عالی قم گرفت و دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران گذراند و دکترای خود را در سال 1381 در رشته علوم قرآن و حدیث از همان جا گرفت.وی سال هاست که در حوزه های ادبیات فارسی و عربی، علوم قرآنی، فلسفه و عرفان در حال پژوهش است. از آثار او در حوزه تألیف و ترجمه و تصحیح می توان به کتاب های ...
دسته بندی های کتاب در پی آن آشنا - دفتر دوم