کتاب پایه گذاران نثر جدید فارسی

Founders of the new Persian prose
کد کتاب : 17908
شابک : 978-9643127596
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 316
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پایه گذاران نثر جدید فارسی اثر حسن کامشاد

"پایه گذاران نثر جدید فارسی" اثری است گرانبها از دکتر "حسن کامشاد" که در دو بخش، نثر جدید فارسی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. نویسنده در پیش گفتار اثر اشاره نموده که نوآوری در نثر نویسی ایران طی پنجاه سال اخیر که بازتابی از عمده ترین خصیصه های فرهنگ و اجتماع ایران نیز بوده است، آن چنان دچار پیشرفت شده که پرداختن به آن در قالب پژوهش، امری شایسته و ضروری است. لذا دکتر "حسن کامشاد" در کتاب "پایه گذاران نثر جدید فارسی" این وظیفه ی خطیر را بر عهده گرفته و ادبیاتی را مورد بررسی قرار می دهد که متاسفانه بیرون از مرزهایی که در آن آفریده شده، چندان شناخته نشده است. تحولات مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، تقریبا بر آثار تمام داستان نویسان معاصر ایرانی تاثیر نهاده است؛ بنابراین بدیهی است که در این کتاب نیز به این شرایط سیاسی و و اجتماعی، علی الخصوص افزایش تعاملات با فرهنگ غرب و فرآیند گذار از نثر قدیم به نثر جدید فارسی توجه شود.
از قدیم ایران را به شعر و شاعری می شناخته اند و شعر همواره یکی از مهم ترین ابزار بیان ادبی در کشورمان به شمار می رفته است؛ اما به مرور نثر جای خود را در ادبیات ایران بیشتر پیدا کرد و با وجود اینکه آثار فاخر بسیاری از دیرباز در حوزه ی نثر فارسی وجود داشت، اما نثر جدید به شیوه ای نوین توانست به چیرگی ادبی دست پیدا کند و "دکتر حسن کامشاد" در کتاب پیش رو، برخی از مطرح ترین "پایه گذاران نثر جدید فارسی" را به همراه آثار برجسته و مهمی که توسط آن ها خلق شده، معرفی و تشریح می نماید.

کتاب پایه گذاران نثر جدید فارسی

حسن کامشاد
حسن کامشاد (جسن میرمحمد صادقی) متولد اصفهان است، او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در اصفهان و دبیرستان ادب طی کرد پس از دبیرستان با دیپلم ادبی برای ادامه تحصیل به دانشکده حقوق دانشگاه تهران رفت. پس از فارغ التحصیلی به جنوب رفت و مشغول کار در شرکت نفت شد. او در این دوران به فعالیت های دست چپی پرداخت و در پی وقایع ۲۸ مرداد مجبور شد به تهران بیاید. او بعدها به دعوت دانشگاه کیمبریج برای تدریس زبان فارسی به انگلستان رفته و در کنار تدریس به تحصیل زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه پرداخت. رساله دکترا...
دسته بندی های کتاب پایه گذاران نثر جدید فارسی