کتاب تاریخچه خصوصی خانه

At Home: A Short History of Private Life
کد کتاب : 19611
مترجم :
شابک : 978-6006605333
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد جایزه بهترین داستان تاریخی گودریدز سال 2010

معرفی کتاب تاریخچه خصوصی خانه اثر بیل برایسون

در کتاب "تاریخچه خصوصی خانه" از نویسنده ی محبوب، "بیل برایسون"، با تاریخچه جذابی از خانه مدرن مواجه می شویم؛ "بیل برایسون" ما را اتاق به اتاق به گشت و گذار در خانه ی شخصی خود می برد و از هر اتاق برای کشف تاریخ عظیم اشیای داخل خانه استفاده می کند. "بیل برایسون" در "تاریخچه خصوصی خانه" همانطور که تاریخ آسایش مدرن ما را مرور می کند ، نشان می دهد هر اتفاقی که در دنیا می افتد سرانجام ردی از آن در رنگ آمیزی ، لوله ها ، بالش ها و تک تک اثاثیه ی خانه ی ما پیدا می شود. "بیل برایسون" صاحب یکی از جالب ترین و جذاب ترین ذهن های روی کره زمین است و تسلط بسیار قوی او به نثر، باعث شده تا "تاریخچه خصوصی خانه" یکی از سرگرم کننده ترین کتاب هایی باشد که در مورد زندگی خصوصی نوشته شده است.
"بیل برایسون" با شوخ طبعی گیرا و مهارت در کشف داستان های خارق العاده در پس چیزهای به ظاهر عادی، "تاریخچه خصوصی خانه" را به نگارش درآورده است؛ او در این اثر بررسی می کند که چگونه وسایل روزمره - چیزهایی مانند یخ ، کتاب آشپزی ، پنجره های شیشه ای و نمک و فلفل - نحوه زندگی مردم و تکامل خانه ها را پیرامون این کالاهای جدید تغییر می دهد. از دید "بیل برایسون" خانه ها واقعا چیزهای عجیبی هستند و خوشبختانه برای ما ، او نویسنده ای است که در شرایط عجیب و غریب شکوفا می شود. او به زیبایی بین مجموعه ای از رویدادها که زندگی خانگی را تحت تأثیر قرار داده ارتباط برقرار می کند و موارد این چنینی را تحت پوشش قرار می دهد.

کتاب تاریخچه خصوصی خانه

بیل برایسون
ویلیام مک گایر برایسون یا بیل برایسون (Bill Bryson؛ زادهٔ ۸ دسامبر ۱۹۵۱) نویسنده آمریکایی-انگلیسی که آثارش در زمینه سفر، زبان انگلیسی، علوم و سایر موضوعات غیر داستانی است. وی متولد ایالات متحده است، ولی بیشتر زندگی بزرگسالی خود را مقیم انگلیس بوده و بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳ به ایالات متحده بازگشت و دارای تابعیت دوگانه آمریکا و انگلیس است.
دسته بندی های کتاب تاریخچه خصوصی خانه
نکوداشت های کتاب تاریخچه خصوصی خانه
a delightful stroll through the history of domestic life. Now living in a 19th-century church rectory in Norfolk, England, the author decided to learn about the ordinary things of life by exploring each room in his house.... In a sense, Bryson’s book is a history of “getting comfortable slowly.
یک قدم زدن لذت بخش در تاریخ زندگی خانگی. نویسنده که اکنون در یک مدرسه کلیسایی متعلق به قرن نوزدهم در نورفولک انگلیس زندگی می کند ، تصمیم گرفت تا با کاوش در هر اتاق از خانه خود ، در مورد چیزهای معمولی زندگی اطلاعات کسب کند ... به تعبیری ، کتاب برایسون تاریخی از آهسته اخت شدن است ... آموزنده ، خواندنی و سرگرم کننده.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Delightful.... Considering our homes means a dash through history, politics, science, sex, and dozens of other fields. If this book doesn't supply you with five years' worth of dinner conversation, you're not paying attention.
دلپذیر ... چرا که خانه های ما در تاریخ ، سیاست ، علم ، روابط جنسی و ده ها زمینه دیگر خودنمایی می کنند. اگر این کتاب به اندازه پنج سال گفتگوی وقت شام را برای شما فراهم نکند ، توجه کافی به آن نداشته اید.
People People

Bryson is fascinated by everything, and his curiosity is infectious...[his] enthusiasm brightens any dull corner
برایسون شیفته همه چیز است ، و کنجکاوی او مسری است ... اشتیاق [او] هر گوشه و کنار کسل کننده ای را درخشان جلوه می دهد.
New York Times Book Review New York Times Book Review

Fans of Bryson's travel writing will find plenty to love here; his keen eye for detail and delightfully wry wit emerge in the most unlikely places, making At Home an engrossing journey through history, without ever leaving the house.
علاقه مندان به سفرنامه های برایسون این کتاب را می پسندند؛ چشمان مشتاق جزئی نگر و ذکاوت خردمندانه ی او، در مکان هایی دور از ذهن ظاهر می شود ، و تاریخچه خصوصی خانه یک سفر جذاب در تاریخ ، بدون ترک خانه است.
Amazon Amazon

A treasure trove. . . . Playful, yes, but Bryson is also a deft historian.
یک گنجینه. . . . سرزنده و شوخ طبعانه ، علاوه بر آن برایسون یک مورخ زبردست محسوب می شود.
Los Angeles Times Los Angeles Times

The experience of reading a Bill Bryson book is something you don’t want to stop—a pip and a spree and, almost incidentally, a serious education. And never tiresome, for Bryson has the gift of being the student and not the tutor.
تجربه خواندن کتاب بیل برایسون چیزی است که شما نمی خواهید متوقفش کنید - یک تجربه ی تند و نشاط آور و اتفاقا یک آموزش جدی که هرگز خسته کننده نیست ، زیرا برایسون این استعداد را دارد که دانشجو باشد و نه استاد راهنما.
Washington Post Washington Post

Readers who enjoyed Mr. Bryson’s apparently inexhaustible supply of nifty facts in such previous books as “A Short History of Nearly Everything” (2004) or “The Mother Tongue” (1991) will be happy to find the author’s pen as nimble and his narrative persona as genial as ever.
خوانندگانی که از ذخیره پایان ناپذیر حقایق جذاب آقای برایسون در کتاب های قبلی نظیر " تاریخ مختصر تقریبا همه چیز" (2004) یا "زبان مادری" (1991) لذت برده اند، خوشحال می شوند که قلم نویسنده را مثل قبل زیرکانه و شخصیت روایتگر او را مثل همیشه خوش مشرب ببینند.
Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب تاریخچه خصوصی خانه (لذت متن)
خانه ها مخزن های پیچیده ی حیرت آوری هستند. آنچه پی بردم، در نهایت شگفتی، این بود که هرچه در جهان رخ می دهد، هرچه کشف یا ساخته می شود یا بر سر آن به شدت مبارزه می شود، در نهایت به شکلی به خانه های ما راه می یابد. جنگها، قحطی ها، انقلاب صنعتی، عصر روشنگری، همه آنها در کانا ه ها و قفسه های شما، در چین های پرده ها، در نرمی کرک های بالش شما، در رنگهای دیوارها و در آب لوله های خانه های شما وجود دارند. به این دلیل تاریخ زندگی خانواده آنطور که من کمابیش تصور کرده بودم، فقط تاریخ تختخواب ها و کاناپه ها و اجاق های آشپزخانه ها نیست؛ بلکه تاریخ اسکوبرت و کود مرغ دریایی و برج ایفل و ساس و دزدیدن جسد و درباره هرچیز دیگری است که تاکنون رخ داده است. خانه مکانی برای فرار از تاریخ نیست؛ بلکه جایی است که تاریخ به آنجا منتهی می شود.