کتاب کشکول جمالی

Kashkoul-e Jamali
کد کتاب : 19854
شابک : 978-9643720803
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 422
سال انتشار شمسی : 1384
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کشکول جمالی اثر محمد علی جمال زاده

کتاب کشکول جمالی اثر سید محمد علی جمالزاده شامل، اشعار، لطیفه حکایت، و مثل هایی مختلف به زبان عربی با ترجمه فارسی است.این کتاب شامل 307 حکایت مختلف است . جمالزاده در دیباچه ای که بر این کتاب نوشته، تصریح کرده است که این کتاب شامل حکایاتی مختلف است که بیشتر حول محور بیان تحول اروپای سده ی بیستم تالیف شده است.
محمدعلی جمالزاده را پایه گذار داستان نویسی جدید فارسی و ندادهنده ی تجدید حیات نثر فارسی شمرده اند. عموم کسانی که درباره ی نثر فارسی و معاصر و داستان نویسی جدید فارسی بحث کرده اند، جمالزاده را پیش رو این طریق شمرده و از سهم بزرگ او در این کار یاد کرده اند.
مشهور است که اصفهانی ها لطیفه گو شیرین زبان، حاضر جواب زیرک نکته سنج و موقع شناس می باشند . این مطلب از نوشته ها و کتاب های گذشتگان و از نشست و برخاست گفتگو و معامله با آنان و خصوصا زندگی بین ایشان به خوبی روشن می شود . تو گویی لطیفه پردازی و خوشمزگی خاص اصفهانی هاست و از اصفهان شورع شده و به اصفهان نیز ختم می گردد .

کتاب کشکول جمالی

محمد علی جمال زاده
سید محمدعلی موسوی جمال زاده (۲۳ دی ١٢٧۰ در اصفهان) نویسنده و مترجم معاصر ایرانی بود. او را پدر داستان کوتاه زبان فارسی و آغازگر سبک واقع گرایی در ادبیات فارسی می دانند.او نخستین مجموعهٔ داستان های کوتاه ایرانی را با عنوان یکی بود و یکی نبود در سال ۱۳۰۰ خورشیدی در برلین منتشر ساخت.جمالزاده در سال ۱۹۶۵ نامزد جایزه نوبل ادبیات گردید. وی تا به امروز در کنار زین العابدین رهنما، حسین قدس نخعی و ابوالقاسم اعتصام زاده به عنوان تنها فارسی زبانان نامزد جایزه نوبل ادبیات شناخته می شوند.داستان های وی انت...
دسته بندی های کتاب کشکول جمالی