کتاب چرچیل قهرمان پیش بینی ناپذیر

Churchill: The Unexpected Hero
کد کتاب : 20474
مترجم :
شابک : 978-9643809737
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 292
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب چرچیل قهرمان پیش بینی ناپذیر اثر پاول ادیسون

در طول جنگ جهانی دوم ، وینستون چرچیل دو پیروزی چشمگیر کسب کرد. اول پیروزی بر آلمان نازی ، دوم پیروزی بر لژیون شکاکانی که قضاوت او را مورد تمسخر قرار داده بودند ، ادعای بزرگی او را انکار کردند و او را از مقام عالی کنار گذاشتند به این دلیل که مطمئنا خطری برای کشور محسوب می شد. چرچیل تنها سیاستمدار انگلیسی قرن بیستم بود که به یک قهرمان ملی ماندگار تبدیل شد. نکته جالب این است که این اتفاق در سن 65 سالگی رخ داد ، در زمانی که وی به عنوان یک نیروی مصرف شده در نظر گرفته می شد و دارای سابقه تصمیمات فاجعه بار بود. همه دشمنان او به جز خصمانه ترین دشمنان وی اذعان داشتند که او از توانایی های عالی ، سخنوری چشمگیر و نوعی نبوغ برخوردار است. اما تقریبا به طور جهانی توافق شد که او یک خودخواه بی شرم ، یک فرصت طلب بدون اصول و عقاید ، یک همکار غیر قابل اعتماد ، یک سیاست گذار بی قاعده و فاقد قضاوت و یک استراتژیست آماتور بی پروا با علاقه ی خطرناک به جنگ و خونریزی است. او در دوره ای از زندگی خود ، هر حزب و جناحی را در این کشور آزرده بود ، با این وجود او به مظهر وحدت ملی تبدیل شد. در این بیوگرافی مناقشه انگیز ، پاول ادیسون داستان زندگی چرچیل را به موازات تاریخ شهرتش تعریف می کند. او می خواهد توضیح دهد که چرا چرچیل به یک قهرمان ملی تبدیل شده است ، و چرا مقام قهرمانی او از آن زمان به رغم تلاش های شمایل گرایان برای تخریب وی ، پابرجا مانده است. او استدلال می کند که اکنون ما در موقعیتی هستیم که می توانیم فراتر از اساطیر - چه مثبت و چه منفی - ببینیم وینستون چرچیل واقعی ، یک دولتمرد جنگجو بود که ویژگی های وی به طور قابل ملاحظه ای در تمام فرصتهای شغلی او سازگار بود.

کتاب چرچیل قهرمان پیش بینی ناپذیر

پاول ادیسون
پاول ادیسون (3 مه 1943 - 21 ژانویه 2020) یک مورخ انگلیسی بود که به دلیل تحقیقات خود در مورد تاریخ سیاسی انگلیس در جنگ جهانی دوم و دوره پس از جنگ شناخته شده بود. آدیسون بخشی از اولین نسل از مورخان دانشگاهی بود که درگیری را مورد مطالعه قرار داد و از همه مهمتر برای «جاده 1945» (1975) که ریشه های اجماع پس از جنگ را در دوره جنگ ردیابی می کرد.
دسته بندی های کتاب چرچیل قهرمان پیش بینی ناپذیر
نکوداشت های کتاب چرچیل قهرمان پیش بینی ناپذیر
This is a highly readable short biography of a hero with feet of clay
این زندگی نامه کوتاه بسیار خواندنی از یک قهرمان با پاهای خشتی است.
Lloyd's List

short but masterly book . . . intriguing, penetrating and thoughtful
کتاب کوتاه اما استادانه. . . جذاب ، نافذ و متفکرانه.
Mail on Sunday

قسمت هایی از کتاب چرچیل قهرمان پیش بینی ناپذیر (لذت متن)
راندولف چرچیل در نامه ای سراسر خشم و تهدید فرزندش را نهیب زد که تمام رابطه اش را با وی قطع خواهد کرد و هشدار داد: «اگر نتوانی لگام زندگی سراسر پوچ، بی فایده و تهی خود را در دست بگیری و ایامی را که به بیهودگی در مدرسه سپری کردی، جبران نمایی به یک انگل حیف نان در جامعه تبدیل خواهی شد و یکی از صدها نفر شکست خورده ای خواهی بود که از مدارس بیرون آمده اند.»

قرار نیست در جهان به دنبال یافتن صلح باشیم، روح زندگی بدون کوشش و جد و جهد معنا نخواهد داشت، چنانچه روح مبارزه طلبی و برتری خواهی در جهان از بین برود هر آنچه تا کنون برای بهبود و پیشرفت زندگی بشر رشته شده، به یکباره پنبه خواهد شد. جنگ نوعی موتور پیشرفت بشر است، چرا که در آن معمولا ملتی که برتر و بهتر است پیروز خواهد شد.