کتاب عقاب

L'aquila
کد کتاب : 2070
مترجم :
شابک : 978-9641914624
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 93
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عقاب اثر اسماعیل کاداره

در رمان عقاب، داستانی از زندگی مکس، قهرمان رمانش را روایت می کند که بدون هیچ دلیل و توجیهی در مکانی خارج از فضا و زمان سقوط می کند، جایی که حکومتی خودکامه و مرموز برای سکونت افراد فروافتاده در نظر گرفته است.
در این دنیای سفلی، فرار چیزی نیست جز یک رویا، و همچین دلیلی مضاعف برای احساس گناه مبهمی که گریبانگیر شخصیت های رمان است.
در این موقعیت قهرمان داستان برای پیوستن به آن هایی که در دنیای بالا زندگی می کنند، از اسطوره ای کهن الگوبرداری می کند و سوار بر عقاب به بالا پرواز می کند، عقابی که در ازای کرایه این سفر، گاه و بی گاه گوشت تن راکب خود را می طلبد.

کتاب عقاب

اسماعیل کاداره
اسماعیل کاداره، زاده ی 28 ژانویه ی 1936، نمایش نامه نویس، مقاله نویس، شاعر و رمان نویس آلبانیایی است.او تحصیلات ابتدایی را در شهر جیروکاستر گذراند و در دانشکده ی تاریخ و زبان شناسی دانشگاه تیرانا، به تحصیل در رشته ی زبان و ادبیات پرداخت. کاداره سپس به روسیه رفت و همزمان با خواندن ادبیات در مسکو، مجموعه اشعارش را به روسی منتشر کرد و اولین رمانش را نیز در همین زمان نوشت.کاداره در سال 1990 به خاطر صحبت علیه حکومت، پناهندگی سیاسی از کشور فرانسه دریافت کرد. در خلال دهه های 1990 و 2000، بارها از کا...
قسمت هایی از کتاب عقاب (لذت متن)
وقتی که قفس خالی شد، این احساس به او دست داد که باری از روی دوشش برداشته شده است. با این وصف، نمی توانست از زمین خون آلود چشم برگیرد. لحظه ای احساس کرد که قرمز مایل به ارغوانی تیره تر می شود، گویی که بخواهد روی رازی را بپوشاند، اما لحظه ی بعد دید که درخشش خود را باز یافته است.

سرش را به سمت پنجره برگرداند. بیرون، شب شده بود. با خودش فکر کرد که امشب زمان مناسبی است. درخشش ماه به قدری بود که حیوانات وحشی نگران نمی شدند. پتو را کنار زد و برخاست. موهایش را جلوی آینه کم وبیش صاف کرد، پالتویی پوشید و بیرون رفت.