کتاب ژولیا کریستوا

Julia Kristeva
کد کتاب : 22350
مترجم :
شابک : 978-9643058913
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ژولیا کریستوا اثر نوئل مک آفی

ژولیا کریستوا فیلسوف، منتقد ادبی، روانکاو، فمینیست و رماننویس بلغاری-فرانسوی است که از اواسط دهه ۱۹۶۰ در فرانسه زندگی می‌کند.
ژولیا کریستوا بعد از انتشار نخستین کتابش، Semeiotikè در ۱۹۶۹ تأثیر زیادی در تحلیل انتقادی نظریه فرهنگ و فمینیسم گذاشت. کارهای او شامل کتاب‌ها و مقاله‌های بسیار دربارهٔ نشانه‌شناسی، بینامتنیت و ابجکسیون در حوزه‌های زبان‌شناسی، نظریه ادبی و نقد، روانکاوی، زندگینامهنویسی و خودزندگی‌نامهنویسی، تحلیل سیاسی و فرهنگی، هنر و تاریخ هنر می‌شود.
او یکی از پیشگامان ساختارگرایی هنگام اوج این نظریه در انسانیّات بود. کارهای وی همچنین جایگاه مهمی در اندیشه پساساختارگرایی دارد.
مک آفی توضیحات روشنی از جنبه‌های دشوارتر نظریه‌های کریستوا ارائه می‌کند، و ایده‌های او را در زمینه نظری مربوطه، خواه نظریه ادبی، روانکاوی، زبان‌شناسی، مطالعات جنسیتی یا فلسفه قرار می‌دهد و تأثیر مداخلات انتقادی او را در این زمینه‌ها نشان می‌دهد.
جولیا کریستوا راهنمای ضروری برای خوانندگانی است که برای اولین بار به کار این متفکر چالش برانگیز نزدیک می شوند و فرصت ایده آلی را برای کسانی که دانش بیشتری دارند فراهم می کند تا دوباره با اصطلاحات کلیدی کریستوا آشنا شوند.

کتاب ژولیا کریستوا

نوئل مک آفی
نوئل مک آفی استاد فلسفه و دانشکده وابسته در مطالعات زنان، جنسیت و سکسوالیته و مطالعات روانکاوی در دانشگاه اموری است که از سال 2010 به تدریس پرداخت. مک آفی پیش از این در چندین دانشگاه دیگر تدریس می کرد، از جمله خدمت به عنوان آلن برنسون به عنوان استادیار فلسفه و مطالعات زنان در دانشگاه براندیس. وی در تئوری دموکراتیک، رسانه های جدید و نظریه های روانکاوی حوزه عمومی بسیار کار کرده است. مک آفی در حال حاضر رییس شبکه فلسفه عمومی، دستیار ویرایشگر Kettering Review است و چندین سال را در مشاغل سیاسی در و...