کتاب خلبان کوچک

Khalaban-e Kouchak
سلام کلاس اولی ها 11
کد کتاب : 23290
شابک : 978-9643372871
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 16
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 24
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب خلبان کوچک اثر داریوش صادقی

کتاب حاضر، جلد ۱۱ از مجموعه‌ی "سلام کلاس اولی ها" بوده که با عنوان "خلبان کوچک" به انتشار رسیده است. "داریوش صادقی" و "فاطمه ندافی"، نویسندگان کتاب "خلبان کوچک" هستند و "فیروزه مظفری‌" تصویرگر آن است.
در داستان "خلبان کوچک"، با پسربچه‌ای به نام امین آشنا می‌شویم که رویای زیبایی را تجربه می‌کند. یکی از شب‌ها که امین حسابی خسته بود و پلک‌هایش سنگین شده بود، او چشم بر هم می‎گذارد و خوابش می برد و در خواب، رویای خلبان شدن می‎بیند. "خلبان کوچک" سوار بر هواپیمایی ریزه میزه، در آسمان بزرگ و پهناور پرواز می‌کند و لذتی را تجربه می‌کند که هرگز در زندگی نچشیده بود. او از داخل هواپیمای کوچکش، آسمان را می‌بیند که ماه و زمین و خورشید در آن معلق‎ هستند. امین سپس تصمیم می‌گیرد که با هواپیمایش به آنها نزدیک شده و آنها را بهتر مشاهده و بررسی کند.
در "خلبان کوچولو"، کودک با ماه و ستارگان، خورشید و زمین آشنا می‎شود و به صورت ابتدایی و در حد ظرفیت تحصیلی خود، اندازه‌ی آنها را در نسبت با یکدیگر، خواهد آموخت.
"داریوش صادقی" و "فاطمه ندافی" در این کتاب که یازدهمین جلد از مجموعه‌ی "سلام کلاس اولی ها" است، آموزش کامل مطالعه و روان‌خوانی را به نوآموزان در این سطح ارائه می‌کنند. به این ترتیب کودک با خواندن رمان‌های ساده و جذاب، اعتماد به نفس بیشتری کسب می‌کند و تمایلش به خواندن کتاب به صورت مستقل افزایش می‌یابد. علاوه بر این، نقاشی‌های این کتاب که توسط "فیروزه مظفری" تصویرگری شده، حافظه‌ی بصری کودک را برای برقراری ارتباط بین متن و تصویر به کار می‎گیرد.

کتاب خلبان کوچک

داریوش صادقی
داریوش صادقی، متولد ۱۳۵۴ تهرانکارشناس زبان و ادبیات فارسیکارشناس ارشد روان شناسی عمومیمدیر مرکز توسعۀ ارتباطات و فن آوری پژوهشعضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوانمدرس مراکز آموزش و پرورش مناطق ۱-۴-۸-۱۲ در سال های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹مدرس دارالتحفیظ قرآن کریم سالهای ۱۳۷۱ الی ۱۳۷۵مدرس دوره های تربیت مربی کودکان و نوجوانانمولف بیش از ۹۰ جلد کتاب، مقاله و پژوهش های علمیتالیفات۱- مجموعه کتاب های سلام کلاس اولی ها ۲۰ جلد سال ۱۳۸۰۲- مجموعه کتاب های آسان بخوانیم ۴ جلد ۱۳۸۳۳- مجموعه کتابهای راحت بخوانیم ۱۰ جلد ۱...
قسمت هایی از کتاب خلبان کوچک (لذت متن)
یک شب امین که خیلی خسته است می خوابد و خواب می بیند که خلبان شده است. او سوار بر هواپیمای کوچکش در آسمان بزرگ پرواز می کند و از آسمان به دیدن ماه و زمین و خورشید لذت می برد. با هواپیمایش به آنها نزدیک می شود و تجربه های جدیدی را بازگو می کند…