کتاب اثر پرتو های گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنین کره ماه

The Effect of Gamma Rays on Man-in-the-Moon Marigolds
نمایشنامه های بیدگل: آمریکایی (2)
کد کتاب : 2354
شابک : 978-6005193237
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1965
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

برنده ی جایزه ی پولیتزر نمایشی در سال 1971

برنده ی جایزه ی نمایشنامه ی حلقه ی منتقدین نیویورک سال 1970

معرفی کتاب اثر پرتو های گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنین کره ماه اثر پل زیندل

«اثر پرتوهای گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنین کره ماه»، نخستین و معروف ترین نمایش نامه پل زیندل است که در سال 1971 جایزه معتبر پولیتزر را از آن خود کرد. زیندل در این اثر با طرح مضمونی علمی به ترسیم لایه های روانی و روابط عاطفی شخصیت ها می پردازد. این نمایش نامه در دو پرده اجرا می شود و روایت «تیلی»، دختری نوجوان است که با مادری آشفته حال به نام «بئاتریس» و خواهری مدعی زندگی می کند و تنها نقطه امیدواری و لحظه های خوب او بررسی تاثیری است که پرتوهای گاما بر گل های همیشه بهار دارد، که به عنوان پروژه های علمی روی آن تمرکز کرده است.

مغازه ی سبزی فروشی ای که تیلی در آن زندگی می کند بیشتر شبیه به دیوانه خانه است تا خانه.مادر او زنی تلخ و سنگدل است ولی با این وجود خواهان عشق دخترش است.خواهر او از صرع رنج می برد.گذشته از همه ی این ها تیلی سعی می کند در این آشوب آرزوهایش را زنده نگه دارد.

کتاب اثر پرتو های گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنین کره ماه

پل زیندل
پل زیندل، زاده ی ۱۵ می ۱۹۳۶ و درگذشته ی ۲۷ مارس ۲۰۰۳، نویسنده ای آمریکا بود. زیندل در دوران دبیرستان اولین نمایشنامه اش را نوشت. او سراسر نوجوانی به نوشتن نمایشنامه ادامه داد، اما در دانشکده در رشته ی شیمی تحصیل کرد. زیندل حین تحصیل، یک دوره ی نویسندگی خلاق را زیر نظر ادوارد البی، نویسنده ی مشهور، گذراند. از آن پس، البی به حامی و معلم اصلی او تبدیل شد. زیندل ده سال بعد را به عنوان معلم شیمی و فیزیک در یک دبیرستان گذراند. نمایشنامه ای از زیندل در سال 1971 در تئاتر برادوی به روی صحنه رفت و موفق...
نکوداشت های کتاب اثر پرتو های گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنین کره ماه
One of my favorite plays and one of the few that won the Pulitzer that deserved it.
یکی از نمایشنامه های مورد علاقه ی من و یکی از معدود نمایشنامه های برنده ی جایزه ی پولیتزر که به راستی لایق آن بود.
Amazon Review

This is one of those plays that sticks with you long after you have read it.
این نمایشنامه جزو آن نمایشنامه هایی است که شما را تا مدت ها پس از خواندن آن رها نمی کند.
Amazon Review

قسمت هایی از کتاب اثر پرتو های گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنین کره ماه (لذت متن)
گل های همیشه بهار را زمانی نوشتم که ۲۵ سال داشتم. یک روز صبح از خواب بیدار شدم و متوجه شدم که متنْ کنار ماشین تحریرم است. به گمان خودم این نمایشنامه یک شرح حال است؛ زیرا هروقت اجرایی از آن را می بینم، بیش از هر کس دیگری از تماشاگران، می خندم و گریه می کنم؛ می خندم، چون نمایشنامه همیشه مرا به یاد نقشه ها و برنامه های دیوانه وار و سرخوشانه مادرم برای کسب ثروت یک شبه می اندازد انبوهی از نقشه ها و طرح ها که تمامشان نتوانسته اند در نمایشنامه مجالی برای بروز پیدا کنند.

اما اشک های من به چند سال پیش از نوشتن نمایشنامه برمی گردد؛ به زمانی که به خانه مادری برگشتم و فهمیدم که او بیش از چند ماه دیگر زنده نخواهد بود. او از این موضوع اطلاعی نداشت. ما آن قدری فرصت داشتیم تا تفاهمی را که طبیعت مصر است بعد از نوجوانی بین پسرها و والدین وجود نداشته باشد تجربه کنیم. در مدت آن اوقات سرشار پیش از مرگ او، ما همچون دو دوست با یکدیگر صمیمی بودیم.