کتاب گربه روی شیروانی داغ

Cat on a Hot Tin Roof
کد کتاب : 13166
مترجم :
شابک : 978-9641914648
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 143
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1955
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

گربه روی شیروانی داغ
Cat on a Hot Tin Roof
کد کتاب : 2356
مترجم :
شابک : 978-9647487002
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1955
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب گربه روی شیروانی داغ اثر تنسی ویلیامز

گربه روی شیروانی داغ نمایشنامه ای سه پرده ای است که توسط نمایشنامه نویس مطرح آمریکایی ادوارد آلبی نوشته شده است. خانواده ای در جنوب آمریکا به ویژه بریک و همسرش مارگارت (که معمولا مگی یا "مگی گربه" نامیده می شود) در بحران هستند و تعامل آنها با خانواده ی بریک در طول یک مهمانی در املاک خانواده در می سی سی پی موضوع نمایشنامه می شود. این جشن، تولد پدربزرگ ، "بزرگترین پنبه کار دلتا" ، را جشن می گیرد و نیز بازگشت وی از کلینیک اچسنر که طبق گفته ی خودش با تندرستی کامل همراه بوده است. همه اعضای خانواده (به استثنای پدر بزرگ و همسرش مامان بزرگ) از تشخیص واقعی پدر بزرگ مطلع هستند: او در حال مرگ بر اثر سرطان است. خانواده او به پدر بزرگ و مامان بزرگ دروغ گفته اند تا زوج سالخورده را در روز تولد پدربزرگ از درد نجات دهند اما همه چیز خوب پیش نمی رود.
گربه روی شیروانی داغ برای اولین بار در برادوی در 1955 با داستان گوتیک آمریکایی خود در مورد برادرانی که برای وراثت در میان گردبادی از جنسیت رقابت می کردند به اجرا در آمد. این نمایش همچنین به طرز جسورانه ای مسائل جنسی میان مگی و همسرش را به نمایش گذاشت. با وجود جنجال عمومی ای که گربه روی شیروانی داغ برانگیخت ، جایزه پولیتزر و جایزه حلقه منتقدان درام در آن سال به او تعلق گرفت. ویلیامز ، همانطور که اغلب با نمایشنامه هایش رفتار می کرد ، گربه را روی شیروانی داغ را سالها بازنویسی کرد. این نمایشنامه توسط مرجان بخت مینو ترجمه شده و نشر مینو آن را منتشر کرده است.

کتاب گربه روی شیروانی داغ


ویژگی های کتاب گربه روی شیروانی داغ

برنده ی جایزه ی پولیتزر نمایشی در سال 1955

برنده ی جایزه ی نمایشنامه ی حلقه ی منتقدین نیویورک سال 1955

تنسی ویلیامز
توماس لانیر تنسی ویلیامز، زاده ی 26 مارس 1911 و درگذشته ی 25 فوریه ی 1983، نمایشنامه نویس آمریکایی بود.ویلیامز در می سی سی پی به دنیا آمد و در کودکی مبتلا به گونه ای حاد از دیفتری شد که او را بسیار ضعیف و عملا یک سال در خانه محبوس کرد. او در سال 1929 برای تحصیل در رشته ی روزنامه نگاری به دانشگاه میزوری رفت. ویلیامز به امید به دست آوردن پول بیشتر، اشعر، مقالات، داستان ها و نمایشنامه های خود را در مسابقات مختلف نویسندگی عرضه می کرد.پس از گذشت سال هایی نه چندان موفق، او ناگهان به خاطر نوشتن نمای...
نکوداشت های کتاب گربه روی شیروانی داغ
Tennessee Williams never wrote a more explosive play than Cat on a Hot Tin Roof
تنسی ویلیامز هرگز نمایشی انفجاری تر از گربه روی شیروانی داغ ننوشت.
Howard Kissel, The Daily News

قسمت هایی از کتاب گربه روی شیروانی داغ (لذت متن)
وقتی بعضی چیزها در خاطراتت یا در تصوراتت می پوسند، قوانین سکوت دیگر کار نمی کنند. این درست مثل این است که خانه دارد در آتش می سوزد و تو دلت می خواهد فراموش کنی که خانه در حال سوختن است. اما نبودن آتش هم تو را نجات نمی دهد. سکوت دربارهٔ یک مسئله فقط آن را بزرگ تر می کند، رشد می دهد و همه چیز را می پوشاند.

حیوان انسان نما دیوی است که می میرد. اگر پول داشته باشد، می خرد، می خرد و می خرد. فکر می کنم به این دلیل هر چیزی را می خرد که در ته مغزش دیوانه وار امید دارد که یکی از آن ها زندگی جاودانه به او ببخشد. چیزی که هرگز اتفاق نمی افتد.

در تمام زندگی مثل یک مشت گره کرده بودم. کوبیدن، خرد شدن، در هم شکستن! اما حالا این دست های مشت شده را باز می کنم و چیزهای بهتری را با آن لمس می کنم.